Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, 12.12 jsem cestovala s kamarádkou do Regensburgu vaší linkou v 7:25 z Prahy do Regensburgu. Pří výstupu u Hfb. Reg. nás na dotaz řidič ujistil, že nástup na cestu zpět bude na tom samém místě. 14.12. jsme tedy večer čekaly na tomto místě na bus cesty zpět (v 17:20) a bus nejel. Až asi po 30 minutách volání jsme zjistily, že bus odjíždí z jiného místa.
Vzhledem k tomu, že nás řidič ujistil, kde že je ten nástup bych požadovala návrat ceny jízdenky, jelikož jsme se potom do Prahy musely dopravit vlakem .
děkuji za odpověď.
M. Drahotová
návrat (alespoň částečný) peněz za jízdenku
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že autobus bude odjíždět ze stejného místa, mělo se tak také stát.
V případě, že bylo řádně uvedeno (např. v aplikaci nebo na tabuli s odjezdy) v kolik hodin a kde mohou cestující spoj očekávat a služba by byla řádně poskytnuta, jednalo by se o pochybení spotřebitele.
Pokud však nebyla služba řádně poskytnuta, má spotřebitel možnost uplatnit u společnosti reklamaci. Spotřebitel by v tomto případě mohl žádat vrácení peněžních prostředků, které za službu zaplatil.
Porušila-li společnost skutečně svou smluvní povinnost, má spotřebitel rovněž právo domáhat se náhrady škody, která mu z důvodu porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti vznikla. V takovém případě bude na spotřebitelovi, aby prokázal, že mu vznikla škoda a že existuje příčinná souvislost mezi porušením smluvní povinnosti ze strany společnosti a vznikem škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.