Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.11. (úterý) jsem vracela auto. protože bylo špinavé, tak mi přebírající servisní technik řekl, že to není problém, že až auto umyjí, tak ho zkontrolují a dají mi ve čtvrtek 14.11., max v pátek 15.11. vědět.
Následně se nikdo neozýval, tak jsem se 28.11. ozvala s požadavkem, že jsem od nic stále neobdržela info a finální vyúčtování (vrácení poměrné ceny za nájem) atd..
Následně mi poslali vyúčtování, kde byly taky položky
rovnání zadní bočnice
pokuta za dny strávené v servisu
Jednak si nejsem poškození zadní bočnice vědoma a druhak zaslané fotografie nejsou průkazné a není z nic nic vidět
V protokolu ze servisu se pak tato položka nenachází vůbec a je v něm jen leštění.
Na mé opakované prosby o dodání protokolu, který by tuto opravu potvrzoval došlo k uzavření reklamace jako neoprávněné, ale protokol, kde by bylo rovnání zadní bočnice a doba strávená v servisu dodán nebyl.
Den vystavení faktury a servisního protokolu odpovídá dni, kdy jsem se připomněla s nedořešeným vyúčtováním, takže mám oprávněný důvod se domnívat, že kdybych se nepřipomněla, tak to klidně vyúčtují až v lednu a zaúčtují mi každý den.
Po provedené prohlídce dne 12.11. nebyly dodrženy články obchodních podmínek
Čl. 13.1.: Neurčí-li Poskytovatel jinak, je Klient je před vrácením Vozidla povinen přistavit Vozidlo k prohlídce za účelem zajištění transparentnosti procesu vrácení Vozidla do místa a v čase určeném Poskytovatelem. Náklady na provedení prohlídky spočívající v odměně smluvního partnera za provedení této prohlídky hradí Poskytovatel. Účelem této prohlídky je identifikace případných poškození Vozidla před jeho vrácením. V případě, že během prohlídky bude na Vozidle zjištěno poškození, Klient bude informován o jeho rozsahu a povaze.
Nebyla jsem informovaná o rozsahu a povaze a hned jste mi vystavili fakturu
Čl. 13.3 Na základě prohlídky před vrácením vozidla má Klient možnost se rozhodnout, zda:
a) zajistí opravu Vozidla sám dle čl. 5. těchto Podmínek, a to ještě před vrácením Vozidla
b) dojde k opravě Vozidla po jeho vrácení, přičemž se uplatní čl. 13.10. těchto Podmínek a Poskytovatel je oprávněn účtovat smluvní pokutu za porušení povinnosti vrátit vozidlo způsobem a/nebo ve stavu sjednaném ve Smlouvě/Podmínkách ve výši dle Sazebníku až do doby, kdy bude ukončena oprava Vozidla.
Po prohlídce 12.11. mě neinformovali o rozsahu identifikovaných poškození, ani mi nenabídli, kterou z těchto variant řešení chci využít.
Fotografie nejsou průkazné a není z nich patrné žádné poškození
Ani přes opakovanou výzvu nebyl doložen doklad ze servisu - v dokladu ze servisu je POUZE leštění, nikoliv rovnání bočnice
Oprávněně předpokládám, že počet dní v servise je uměle navýšené neřešením ze strany společnosti a kdybych se 28.11. neozvala, tak to v servise bude do ledna a naúčtujete mi každý den...
VW Golf, ***
Oprava vystavené faktury
- odebrání položky za rovnání zadní bočnice, která nebyla nejen prokázána, ale v žádném protokolu nefigurovala
- odebrání položky pokuty za dobu strávenou v servise, případně její snížení, protože mám oprávněný důvod předpokládat, že se jedná o uměle navýšenou položku, která vznikla v důsledku nekomunikace ze strany společnosti, kdy mě jednak neinformovali o výsledku prohlídky a kdybych se sama proaktivně neozvala, tak jsem přesvědčena, že by mi naúčtovali další dny
Škoda, že jsem si před tím, než jsem tuto společnost využila nepřečetla recenze upozorňující na jejich nekalé praktiky.
|
Tweet |
Důležité je v tomto případě, co si strany ujednaly ve smlouvě, popř. v obchodních podmínkách.
Doba, ve které lze namítat opotřebení vozidla a žádat po spotřebiteli náklady spojené s opravou, by ale měla být přiměřená. Přičemž dle našeho názoru nejdelší možnou dobou, ve které by mohl podnikatel požadovat úhradu po spotřebiteli, jsou 3 roky dle § 629 občanského zákoníku.
Pokud společnost uvádí, že vrácené auto bylo poškozené, měla by být schopna toto tvrzení také řádně prokázat.
Pokud se spotřebitelka domnívá, že společnost porušila své vlastní obchodní podmínky, jednalo by se o porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti. Porušila-li společnost skutečně svou smluvní povinnost, má spotřebitel právo domáhat se náhrady škody, která mu z důvodu porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.