Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Vážený zákaznický servise společnosti Ryanair,
obracím se na vás s oficiální stížností na chování vašich zaměstnanců a na zcela nepřijatelný postup, který jsme zažili během našeho letu.
Dne 16. prosince 2024 jsme měli nastoupit na váš let *** z Barcelony do Prahy. Při odbavení jsme zjistili, že za příruční zavazadlo je nutné uhradit poplatek ve výši 50 EUR. Jelikož jsme u sebe v tu chvíli neměli platební kartu, bylo nám umožněno, aby nám kartu donesl otec z letadla. Než se však situace mohla vyřešit, byli jsme zcela nekompromisně vyloučeni z letu bez jakékoli možnosti náhrady.
Po tomto šokujícím a neprofesionálním zacházení jsme byli odkázáni na informační pult Ryanairu, kde jsme očekávali, že se situace vyřeší. Bohužel zde však na nás čekali stejní zaměstnanci Ryanairu, kteří nás předtím z letu vyloučili. Tato situace je naprosto neakceptovatelná – nelze očekávat, že stížnosti a přebookování letenek budou řešit ti samí lidé, kteří problém způsobili. Navíc jejich chování bylo arogantní, povýšené a naprosto postrádalo jakýkoli respekt nebo pochopení vůči nám jako zákazníkům.
Jako zákazník mám právo na adekvátní a profesionální zacházení. Absolutně nechápu, jak mohou zaměstnanci s takovým přístupem pracovat v oblasti služeb, natož v letecké dopravě, která vyžaduje trpělivost, empatii a snahu najít řešení.
S úctou,
AV
Tímto vás žádám o:
1. Řádné prošetření celé situace a chování vašich zaměstnanců.
2. Finanční kompenzaci za náklady spojené s tím, že jsme nemohli odcestovat plánovaným letem.
3. Jasné ujištění, že podniknete kroky, aby se podobné situace v budoucnu neopakovaly.
Věřím, že Ryanair jako zavedená společnost dokáže tuto stížnost vyřešit profesionálně a s ohledem na spokojenost zákazníka. V opačném případě budu nucen/a obrátit se na příslušné úřady a veřejně upozornit na tento incident.
|
Tweet |
Nároky cestujících se v tomto případě řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Podle čl. 4 odst. 3 tohoto nařízení platí, že v případě, kdy je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s článkem 7 a poskytne jim pomoc v souladu s články 8 a 9.
Podle čl. 7 pak platí, že spotřebitel má právo na náhradu škody a to ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů. Náhrada škody se vyplatí hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami.
Lhůta k poskytnutí náhrady škody nikde v zákoně uvedena není, mělo by se tedy jednat o lhůtu přiměřenou.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti RYANAIR DAC prostřednictvím kontaktního formuláře (zde: https://help.ryanair.com/hc/cs/requests/new).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz