Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#79914Nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

30 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2024, před měsícem

Zdeněk Borůvka

Znění stížnosti

V noci z pondělí na úterý jsem vyhledal dárky pod stromeček, po půlnoci objednal a zaplatil kartou (10.12.2024). Všechno zboží bylo tou dobou skladem ve větším počtu. Termín doručení byl v pátek 13.12. do AlzaBoxu, což jsem akceptoval a doufal jsem, že budu mít po starostech. V pátek mi přišla SMS o zpoždění dodání, v sobotu (14.12.) SMS o tom, že se do 2 hodin ozvou, následně že doručí další den. V neděli (15.12.) opět odklad doručení následující den. V pondělí (16.12.) znovu odklad na úterý. Takto to neustále posouvají na následující den. Část objednávky se vyprodala na Alze i na jiných eshopech a nemám možnost objednat znovu na Alze, ani nikde jinde. Nechci odstupovat od nákupu, potřebuji ty dárky. Dle níže vypsané historie uvízlo zboží na cestě a nemám žádné další informace co se děje a zda jej doručí do Vánoc.

Historie stavů objednávky:
10. 12. 2024 0:42 Objednávka vytvořena
10. 12. 2024 0:43 Zaplaceno
11. 12. 2024 20:53 Odesláno ze skladu
13. 12. 2024 2:36 Zboží svezeno na distribuční sklad


Produkt

Schleich 42407, Acer 7in1 Type C


Požadované řešení

Požaduji dodání objednaného a zaplaceného zboží do Vánoc. Nechci storno objednávky. Sleva z nákupu by byla příjemná odměna za komplikace. Dostal jsem prémiový účet na jeden měsíc, což mi je k ničemu, jelikož zde nehodlám na delší dobu nic objednávat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 12:56, před 27 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již spotřebitel učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.12.2024 12:41, před 21 dny

Dobrý den, pane Borůvko, děkuji za Vaši zprávu. Velice se Vám omlouvám za zpoždění, které u Vaší objednávky nastalo. Vždy děláme maximum pro to, aby naši zákazníci obdrželi své objednané zboží v prvním slíbeném termínu a je mi líto, že se nám to v tomto případě nepodařilo. Vaši objednávku eviduji ke dni 17.12. 2024 jako vyřízenou a věřím tedy, že i přes zpoždění proběhlo vše v pořádku. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.