Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 25. 11. 2024 jsem v zákonné lhůtě vrátila zboží (odesláním balíku prostřednictvím ČP) zakoupené na e-shopu: EOSHOP.CZ. Odstoupení od smlouvy, jsem přiložila k balíku a zároveň zaslala e-mailem. Balík do ruky adresát převzal 27. 11. 2024.
Dne 26. 11. 2024 mi byl vystaven OPRAVNÝ DAŇOVÝ DOKLAD č. *** na refundaci částky 2 128,- se splatností 10. 12. 2024. Po uběhnutí lhůty splatnosti jsem několikrát kontaktovala eshop jak telefonicky, tak e-mailem. Bohužel do dnešního dne nedošlo k nápravě či vyřešení vzniklé situace. Na žádost o zaslání potvrzení odeslání částky na můj účet nikdo nereaguje.
Dnes 17. 12. 2024, 7 dní po splatnosti, je komunikace s eshopem nulová - nikdo nereaguje na e-maily, nelze se dovolat. Několikrát jsem upozorňovala, že postoupím věc příslušným orgánům. Jelikož ze strany eshopu nebyla provedena žádná iniciativa věc napravit, přistupuji bohužel k podání stížnosti.
Hlaváčková
Sedací pytel 189x140 duo golden - sea green
REFUNDACE ČÁSTKY NA MŮJ ÚČET (UVEDEN V ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A NÁSLEDNĚ JEŠTĚ JEDNOU NA VYŽÁDÁNÍ DO E-MAILU)
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.