Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dovolte mi informaci, týkající se naprosto neodborného postupu při prodeji mobilního telefonu ve výše uvedené prodejně.
Dne 20.srpna 2015 jsem se rohodla pořídit si nový mobilní telefon. Chtěla jsem využít nabídky O2 a pořídit si ho na splátky.Prodejna mi s tímto výhodným prodejem nabídla i Extra kartu, kterou jsem vůbec nepotřebovala,smlouvu jsem však podepsala s tím vědomím, že budu moci od ní odstoupit do 14-ti dnů od jejího podepsání.Současně jsem zde odevzdala svůj starý mobilní telefon a nabíječku a tím se mi měla odečíst částka ve výši 500,-Kč na koupi nového telefonu.Do dnešního dne se tak nestalo.
Po důkladném přečtení podmínek této smlouvy doma v klidu, jsem se rozhodla okamžitě od ní odstoupit.Stalo se tak v prodejně dne 24.8. 2015, kde bylo se mnou sepsáno oznámení o ukončení kupní smlouvy.Prodejna mne ubezpečila, že se již o nic nemusím starat.Nezbylo mi nic jiného, než si ve stejné prodejně koupit stejný telefon v hotovosti.
K mému velkému překvapení se pak začaly dít věcí. Společnost Home credit mi posílá výpis z Extra karty, kterou jsem nikdy nevlastnila, pochopitelně ani nikdy nepoužila a navíc žádá po mně částku 125,- za úhradu telefonu na splátky.Zjistila jsem i některá další pochybení pracovníků prodejny: na důležitém dokumentu o ukončení chybí datum,společnost H.C.neměla ani tušení o ukončení kupní smlouvy, protože ji pracovnice prodejny kopii ukončení neodeslala,v jejich dokumentaci chybí.Na požádání jsem jim originál o ukončení kupní smlouvy osobně v prodejně předala dne 5.10.2015.
Celkově jsem s přístupem pracovníků této prodejny nebyla spokojena, zejména ne s arogantním přístupem pracovnice této prodejny paní Markéty Kockové,která v této záležitosti se mnou jednala.
Vzhledem k tomu,že jsem tímto neprofesionálním chováním pracovníků prodejny utrpěla i značnou psychickou újmu,žádám o
vyvození důsledků a očekávám že budu zpětně informována jaká opatření byla vůči ním provedena.
Dále žádám finanční náhradu ve výši 500,-kč odpovídající mému starému telefonu a nabíječce.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy a toto odstoupení od smlouvy bylo prodávajícím akceptováno, automaticky zanikla i smlouva o vázaném spotřebitelském úvěru. Podle zákona o spotřebitelském úvěru by měl spotřebitel informovat společnost, která úvěr poskytla, o zániku kupní smlouvy. K prokázání, že smlouva opravdu zanikla, by mohlo posloužit potvrzení o odstoupení od kupní smlouvy, které vydal prodávající. Zánik smlouvy o vázaném spotřebitelském úvěru nesmí být spojován s uplatněním jakýchkoliv sankcí ze strany věřitele nebo třetí osoby.
Další informace ohledně oznámení o zániku smlouvy o vázaném spotřebitelském úvěru naleznete také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3377/oznameni-o-zaniku-smlouvy-o-vazanem-spotrebitelskem-uveru.
Zavázal-li se prodávající k poskytnutí finanční slevu za starý telefon, je povinen toto dodržet. Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Není-li dluh splněn řádně a včas, ocitá se dlužník v prodlení. Po dlužníkovi, který je v prodlení se splacením peněžitého dluhu, může věřitel, který řádně splnil své smluvní a zákonné povinnosti, požadovat splnění dluhu a nárokovat k němu ještě zaplacení úroku z prodlení. Výše úroku z prodlení se stanoví podle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. (v součastnosti 8,05 % p.a.) a počítá se ode dne splatnosti dluhu.
Hezký den,
velice se omlouvám, pokud ve vás komunikace kolegů na prodejně zanechala negativní dojem a také jestliže nebyly vaše požadavky vyřízeny tak, jak vám bylo přislíbeno.
Sleva na mobilní telefon v rámci tzv. recyklačního bonusu vám měla přímo snížit kupní cenu telefonu, to se nestalo? Také požádám o doplnění rodného či referenčního čísla, pro identifikaci požadavku, abych mohla celou záležitost prověřit.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
Dobrý den,
od podání stížnosti dne 08.10.2015 na tuto prodejnu již uplynula dosti dlouhá doba a nikdo se mi zatím ze strany O2 neozval. Vyvinula jsem maximální úsilí tento stav změnit a proto jsem telefonicky kontaktovala některé pracovníky O2,ale moc jsem se toho nedozvěděla.Chtěla jsem hlavně zjistit, proč mi nikdo ze společnosti O2 na moji stížnost neodpovídá.Tuto jsem odeslala doporučeně poštou dne 12.10. 2015.
Při dalším telefonickém zjištování jsem se 09.11.2015 dozvěděla, že se moje písemná stížnost nemůže najít. Na požádání pracovnice O2 jsem ji sdělila číslo podacího lístku,kterým jsem svůj doporučený dopis vedení společnosti O2 odeslala. Čekám na její odpověď.
Dne 10.11.2015 jsem opět od O2 održela výpis z Extra karty,kterou jsem od O2 nikdy neobdržela,nevlastnila, tedy ani nepoužila.
V průběhu řešení mé stížnosti se společnost O2 dopustila mnoha pochybení.
Přesto požaduji od společnosti O2 písemnou omluvu, kde bude uvedeno, jaké byly vyvozeny důsledky za nekvalitní práci a nevhodné chování jednotlivých pracovníků O2.
Dále požaduji vrácení peněz za svůj starý mobilní telefon Nokia i s nabíječkou.
Hezký den,
jak jsem již uvedla výše, ráda pro vás celou záležitost prověřím, bez konkrétních údajů však tu možnost nemám. Proto vás požádám o doplnění rodného či referenčního čísla, ke kterému máte vedené naše služby, případně by mohla být vedena Extra karta.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
moje požadavky vůči společnosti O2 byly splněny jenom částečně.Obdržela jsem ve výše uvedené prodejně částku 500,- Kč jako protihodnotu za starý mobilní telefon a nabíječku.
Žádám ještě po společnosti O2 písemnou omluvu.
Mám ovšem problém, jak se zkontaktovat s pracovnici O2 paní Drastichovou, která vyžaduje mé rodné číslo.Děkuji za pomoc.
E.Schneiderová
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Hezký den,
jsem ráda, že se podařila celá záležitost zdárně vyřešit. Na základě vašeho podání jsme vám také zaslali dopis s vyjádřením, který obsahoval také písemnou omluvu, a to konkrétně dne 16.11.2015. Pokud vám dopis poštou nedorazil, ráda vám ho zašlu emailem, pokud mi vaši emailovou adresu uvedete. Kontaktovat mne případně můžete zde: www.o2guru.cz/guru.
Za vzniklé komplikace se ještě jednou velice omlouvám.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.