Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Sanasport přestal komunikovat se zákazníky: objednané zboží přestal doručovat, nereaguje na výzvy k zrušení objednávek, a nevrací zákazníkům peníze za nedodanou objednávku. Klame zákazníky tím, že odůvodňuje "dočasné" uzavření kamenného obchodu rekonstrukcí ulice.
Trestní stíhání provozovatelů sanasport.cz, kterým je AVORI s.r.o.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu AVORI s.r.o., Údolní 527/27, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj.
Děkuju za vyjádření dTestu.
Níže přidávám detaily k tomuto případu:
Firma AVORI s.r.o. je nyní v insolvenčím řízení:
https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=28C4873936659C20E06333F21FAC2C01
Aktuální stav: Před rozhodnutím o úpadku.
V Internetovém obchodě sanasport.pl, který je provozován firmou AVORI s.r.o. jsem objednal sportovní oděv značky CRAFT v celkové ceně 2647,38 PLN dne 5. 9. 2024, a zaplatil platební kartou ve stejný den. Zboží mělo být dodáno do 11ti pracovních dnů, tj. do 20. 9. 2024. Dodací lhůru jsem mlčky prodloužil o šest týdnů. Následně jsem kontakoval Internetový obchod s dotazem na stav objednávky emailem na info@sanasport.pl, info@sanasport.cz, fakturace@sanasport.cz, a reklamace@sanasport.cz
Nedostalo se mi žádné odpovědi. Emaily jsem posílal opakovaně. Ani na emaily s žádostí o zrušení objendávky mi nebylo odpovězeno. Telefonicky nebylo možné se s Internetovým obchodem spojit. Byl jsem po celou dobu mimo Českou republiku, nemohl jsem navštívit kammenou prodejnu v Brně osobně.
Nutno zdůraznit, že v obdodí září až listopad 2024 byl Internetový obchod v provozu, přijímal objednávky, lákal zákazníky na slevy, ale zboží ne vždy doručoval. Je zjevné, že některé smlouvy se zákazníky firma AVORI s.r.o. uzavírala s úmyslem zboží nedoručit, s úmyslem použít nabyté finanční prostředky k odvrácení insolvence. Považuju jednání firmy AVORI s.r.o. za podvodné. Za toto podvodné jednání jsou přímo zodpovědni jednatelé firmy AVORI s.r.o., Zbyněk Muzikář a Michal Švirga.
S panem Muzikářem se mi podařilo minulý týden navázat spojení na sociální síti LinkedIn. Pan Muzikář nyní již nemůže tvrdit, že o mém odstoupení od smlouvy AVORI s.r.o. neví. Ale to je teď bezpředmětné, protože AVORI s.r.o. je v insolvenčním řízení, což samozřejmě pan Muzikář ví. Je jasné, že pánové Muzikář a Švirga věděli, že insolvenční řízení je nevyhnutelné, a zneužili zákazníky k fundraisingu.
Zdá se, že jedinou možností, jak získat peníze za nedodané zboží zpět, je přihlásit pohledávku do insolvenčního řízení, půjde-li firma AVORI s.r.o. do úpadku.
Mám dotaz, jak postupovat, nedostanu-li z insolvenčního řízení mé peníze zpět? Celková suma přihlášených pohledávek bude minimálně v řádu milionů Kč. Němělo by dojít z zabavení a rozprodání osobního majetku pánů Muzikáře a Švirgy v takové výši, aby byli všichni poškození zákazníci odškodněni?
A taky se ptám, jestli je v pořádku, aby pánové Muzikář a Švirga, vzhledem k jejich nečestnému jednání jako jednatelé firmy AVORI s.r.o, dále provozovali podnikatelskou činnost, jako jednatelé firmy TEAMPRO CZECH, s.r.o. Z mého pohledu by jim podnikatelská činnost měla být zakázana, dokud nezplatí všechny dluhy nebo dokud jim nebude odebrán veškerý firemní a soukromý majetek.
Zajímalo by mě, zda lze finančním auditem dohledat, jak přesně byly použity peníze zákazníků, v mém případě těch 2647,38 PLN. Jestli si třeba tyto peníze nevyplatili pánové Muzikář a Švirga jako zářijovou, řijnovou, či listopadovou mzdu nebo bonus? Možná pánové Muzikář a Švirga za mé peníze teď nakupují Vánoční dárky.
S pozdravem,
martin klvaňa