Počet nahlášených stížností: | 39 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si na slevomatu slevy jako kráva 2 power banky 12000 mAh. Jedna z power bank se pořád vypínala a vůbec nenabíjela a druhá nabíjela jen chvíli. Proto jsem kontaktovala emailem "slevy jako kráva". Ti mi zaslali reklamační list s tím, že ho mám vyplnil a přiložit k nefunkčním power bankám a zaslat na reklamaci na uvedenou adresu s tím, že mi budou zpět vyplaceny peníze na účet. Společnost si zboží (power banky) převzala, jelikož jsem ho zaslala na dodejku, ale peníze na účtu stále nemám, ikdyž uběhla reklamační lhůta. Takže jsem zaplatila peníze za nic + poštovné za dopis s dodejkou.
Zaslat peníze na účet v co nejkratší době.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy.
Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku a strany si vrátí, co si plnily. Bylo-li zaplaceno za zboží, ale kupní smlouva byla zrušena, má prodávající povinnost tuto úhradu spotřebitelovi zpět vydat. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě podnikatele vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby k soudu. Ale v případě projednání sporu před soudem má ten, co vyzval protistranu předžalobní výzvou, v případě úspěchu právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním zároveň dlužníka upozorníte, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.