Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Už 3x reklamováno se stejnou závado.
První reklamace: ***((zamítnuto, závada se neprojevila), Druhá reklamace: ***(vyřešeno opravou), Třetí reklamace: ***(zamítnuto, závada se neprojevila).
První reklamace byla 28.10.2024.
Informace, které byly u třetí reklamace:
Testováno 6hodin celkem po "opravě": Oprava Fungovala asi na 2hodiny, poté se zase začal zvuk zeslabovat v pravém sluchátku až dokud nebylo nic slyšet.
Po pár restartech začalo pravé sluchátko zase fungovat asi na 90minut, poté se zase začal zvuk zeslabovat až nebylo nic slyšet.
Informace, které byly u druhé reklamace:
Pravé sluchátko nevydává žádný zvuk, zkusil jsem factory reset a pomohlo to asi na 2minuty, a pak pravé sluchátko pomalu začne ztrácet zvuk(asi 3 hodiny), po čase přestalo úplně fungovat.
Levé sluchátko funguje normálně.
Ozkoušeno v práci na 6ti různých počítačích Windows 10 a Windows 11, všechny PC mají aktuální drivery.
Zvuk nefunguje v pravém sluchátku ani při vypnutí a zapnutí, zvuk vydá akorát levé sluchátko při zapnutí.
Ozkoušeno 3mi lidmi, že funguje akorát levá část sluchátek momentálně.
Sluchátka jsou asi 3měsíce stará a minimálně používána.
Otestováno stejným stylem na sluchátkách JBL Tune 520BT, která jsem kupoval ve stejné objednávce. tam vše funguje.
Přiložená, youtube videa se závadou:
Aktuální video závady z 30.11.2024, třetí reklamace:
***
Video z druhé reklamace ***:
***
Videa přiložena i jako příloha.
Na videích je jasně vidět, že se závada projevila a sluchátka nefunguji.
Ve výdejním dokladu je vždy napsáno jenom zamítnuto nebo opraveno, chybí detaily jak dlouho a jakým způsobem bylo testováno.
Sluchátka byla zakoupena 29. 6. 2024 14:53, Objednávka ***. První reklamace byla 28.10.2024. Druhá reklamace 13.11.2024. Třetí reklamace 30.11.2024.
Oprava/Výměna/vrácení pěněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Dále může podnikatel odmítnout požadovaný způsob nápravy, pokud je nemožný. Možnost odmítnout vadu odstranit má podnikatel také v případě, že ani jeden z požadovaných způsobů nápravy není možný, příp. pokud je jeden způsob nemožný a druhý nepřiměřený.
Kupující může dle § 2171 občanského zákoníku požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy například v situacích, kdy prodávající vadu neodstranil nebo ji odstranit odmítl (nedošlo tedy k opravě ani výměně zboží za nový kus), vada se projeví opakovaně nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
K opakovanému výskytu stejné vady:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) OZ platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. V tuto chvíli je produkt v reklamaci u autorizovaného servisu, kde probíhá testování, Vámi uvedené závady. Prosím Vás proto o strpení. Naše další řešení bude probíhat po vyjádření, ze strany autorizovaného servisu. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.