Společnost


PUROHOME OUTLET s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7994Nevrácené peníze za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2015, před 9 lety

Jaroslav Marek

Znění stížnosti

Dne 4.7.2015, prostřednictvím www.purohome.cz, jsem učinil objednávku č. 1500374 na dodání TV stolku ARDOISE, s avizovaným termínem doručení zboží do 1-2 týdnů, uvedeném přímo na objednávce.
Obratem, a s vizí brzkého dodání zboží jsem uhradil částku 14.948 Kč (z čehož cena zboží činila 13.999 Kč a 949 Kč doprava zboží).

Po mých četných telefonických (722 11 33 00) a emailových (info@purohome.cz) urgencích na dodání uhrazeného zboží, např.ze dne 31.7.2015, 11.8.2015, 16. 9. 2015 a řady dalších s výzvou na vrácení peněz, které mám archivované pro případný soudní spor, a po řadě klamavých odpovědích paní Brůnové, či Chýlové, např. ze dne 31.7.2015 o dodání zboží do 2 týdnů, dále ze dne 9.9.2015 o informaci od dodavatele z Německa, který prý sdělil, že mnou objednané zboží již nevyrábí, jakož i ze dne 16.9.2015 o předání mého požadavku na vrácení peněz na účetní oddělení mi bylo sděleno, že "purohomeoulet" nemá s mojí objednávkou nic společného, a že se mám obrátit se svým požadavkem na společnost Vipera Invest s.r.o., IČ 01531271.
Je očividné, že společnost Vipera Invest s.r.o. je zpřízněna se společností PUROHOME OULET s.r.o, IČ: 03480542, kde figuruje stejný společník, a to p. Thomas Bauer, nar. 10.11.1985, ze SRN.

Dne 8.10.2015 jsem odeslal odstoupení od smlouvy s požadavkem na vrácení peněz. Nevím však, jak budu úspěšný.


Produkt

TV stolek ARDOISE,


Požadované řešení

Sám jsem obchodník. O to více mě mrzí, že stále existují mezi námi lidé, kteří využívají důvěřivosti jiných.
Rád bych proto zamezil podnikání typu novodobých "šmejdů", kteří nedostojí svým závazkům a pokřivují trh, poškozují důvěřivé lidi.
Nákupu na internetu jsem učinil za posledních 10 let v řádu "x" desítek. Dosud vše probíhalo bez sebemenších zádrhelu. A to jak s platbou předem, tak i na dobírku.
Proto bych rád vašim prostřednictvím informoval všechny zainteresovabné úřady a instituce, v rámci hloubkové kontroly finanční úřad - vystavování dokladů po přijaté platbě, živnostenský úřad - klamavé jednání, pro hospodářskou soutěž -klamavé jednání, ....) ve snaze zamzit předmětnou činnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2015 12:00, před 9 lety

Pokud spotřebitel uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím on-line obchodu prodejce na internetových stránkách www.purohome.cz., vznikl v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami zveřejněnými na těchto stránkách smluvní vztah mezi kupujícím (spotřebitelem) a prodávajícím, a to společností PUROHOME OUTLET s.r.o. se sídlem K Žižkovu 640/9, Vysočany, 190 00 Praha 9, IČO 034 80 542.

Kupní smlouva byla v daném případě uzavřena (objednávka 1500374 ze dne 4.7.2015) a spotřebitel uhradil obratem požadovanou cenu za zboží včetně dopravy (14.948,- Kč). Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu (1 až 2 týdny), ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.).

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (PUROHOME OUTLET s.r.o. se sídlem K Žižkovu 640/9, Vysočany, 190 00 Praha 9). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.

Pokud by spotřebitel výše uvedené kroky učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu, následné odstoupení od smlouvy) a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě spotřebitelem, pak má spotřebitel rovněž možnost podat podnět České obchodní inspekci, neboť se v daném případě může jednat o klamavou obchodní praktiku, případně spotřebitel může podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.

Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč). Případné trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 15:53, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.