Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Včera se nám odpoledne porouchala myčka, hlásila chybu F54. Myčka je stále v záruce. Okamžitě jsme volali na zákaznickou linku, kde nám řekli, že servis se ozve do 3 pracovních dnů s termínem, kdy se k nám zastaví. Během toho přišel email s pokyny, co udělat než přijede servis.
Udělali jsme vše dle návodu, každopádně paní ze zákaznické linky neřekla nic o tom, že když odpojíme myčku od elektřiny, tak že z nádoby myčky vyteče cca 30l vody. Od odpojení z elektrické sítě uběhly cca 4 hodiny a my jeli do posilovny. Do té doby se nic nestalo.
Když jsme se vrátili domů, měli jsme obývák i kuchyni pod vodou a rovněž tak sousedi pod námi, kterým momentálně padá strop na hlavu.
Byl už večer, a tak jsem zákaznickou linku kontaktovala až následující den (tedy dnes). I přes odstranění vody z myčky, kam se nám tedy podařilo dostat, stejně stále kapala voda. Ráda bych ještě zmínila, že byla po celou dobu přidělaná k odpadu, aby případně voda mohla volně odtékat. Bohužel voda tekla ze spodní části myčky, nepochopitelně pro nás kudy. Když jsem se zákaznické lince snažila vysvětlit, že nám stále myčka v paneláku teče, že jsme ve 3. patře a že jsou Vánoce, paní jen dokola mluvila o tom, že se nám do třech dní ozve servis. Žádné vyjádření, žádné urgentní postupy.. Prostě přístup “poraďte si sami, nás to nezajímá a máme své postupy”. Snažila jsem se jim vysvětlit, že opravdu nevíme co s tím máme dělat, aby z toho alepsoň netekla voda, tak opět žádná odpověď. Čistě jen čekejte na technika.
Upřímně doufám, že z myčky už nic nepoteče, každopádně nikdy už nic od této značky. K čemu je záruka a servis, který má na všechno dost času a vůbec neřeší problém v danou situaci.
Jsem zvědavá, jak se k tomu společnost postaví. Vytopené dva byty elektrospotřebičem v záruce a nikdo nic neřeší, jsem opravdu moc zvědavá na další postupy. Očekávám nějakou kompenzaci či odškodnění.
Očekávám výměnu zboží či vrácení peněz. A dále také odškodnění či nějakou kompenzaci za nepřesné pokyny od zákaznické linky, které způsobily vytopení dvou bytových jednotek.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podána již samotným oznámením o tom, že je zboží vadné.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud došlo ke škodě na majetku, která byla způsobená manipulací se spotřebičem dle pokynů společnosti, bylo by pravděpodobně možné požadovat náhradu škody. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.