Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79965Nekvalitní telefon

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

28 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2024, před 28 dny

Ivan Pilát

Znění stížnosti

Zakoupen telefon Samsung a53 5G. Asi po týdnu zhasl a přestal fungovat, nereagoval (1-2 SMS, max 5 hovorů). Zaslán na reklamaci. Chybělo pár dní do konce lhůty a reagovali na jeden z mých dotazů, že vyměnili zboží a zasílají jej zpět.
Dnes mi přišel telefon. Zcela zjevně se nejedná o nové zboží (ohmatané zašpiněné okraje, fólie nalepená křivě s bublinkami...). Tedy prodejce mi poslal používaný, či repasovaný mobil.
Po vložení SIM karty se však telefon nepřihlásí do sítě, vyzkoušeno s druhou SIM kartou jiného operátora a rovněž tak. Telefon nerozezná telefonní číslo SIM karty a navíc, v informacích o telefonu jsem obě IMEI:000000000000000!!! Tedy jedná se o fejkové zboží???


Produkt

Samsun a53 5G


Požadované řešení

vrácení peněz za nefunkční zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 14:37, před 27 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci.

V případě, že je spotřebiteli dodána nová věc, musí být tato věc stejná jako původní věc (značka, typ, barva, provedení, příslušenství apod.), případně může být kvalitativně lepší než původní věc (o třídu vyšší, s lepším vybavením apod.). Pokud by však cena takové věci byla vyšší, prodávající nemůže požadovat doplacení ceny, neboť platí, že oprava nebo výměna věci musí být provedena bezplatně.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.