Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, je mi líto, že využívám tuto cestu k nahlášení neuvěřitelného arogantního jednání ze strany eshopu flyo.cz. Dne 9.12. jsem na tomto eshopu objednávala depilátor Finishing touch za 490,- Kč jako dárek k vánocům. Několik vteřin po odeslání objednávky jsem si všimla, že na jiném prolinku na stejný produkt mají uvedenu cenu o 100,- Kč nižší, tedy že ten stejný produkt z jiného prolinku prodávají za 390,- Kč. Obratem jsem jim tedy poslala slušný email s žádostí, aby mi fakturovali tedy nižší cenu za uvedený produkt. Viz email: Datum: 09.12.24 15:11
Od: ***, Komu: info@flyo.cz, Dobrý den, zjistila jsem následně, že ten stejný produkt prodáváte na Vašem webu za cenu 390,- Kč a nikoli za 490,- Kč viz prolink: https://www.flyo.cz/p/8044554-chytry-depilator-finishing-touch. Upravte tedy prosím kupní cenu produktu ze 490,- Kč na 390,- Kč. Výrobek s vyšší kupní cenou tj. 490,- Kč nepřevezmu. Děkuji za pochopení a přeji příjemný den. Jana Kocourková
Odpověděli mi toto: Od: flyo.cz
A dnes 20.12. mi poslali emailem žádost o úhradu nákladů na balení a přepravu ve výši 200,- Kč. Přitom měli několik vteřin od zaslání objednávky ode mne zpětnou vazbu, že zásilku s neetickou vyšší cenou nepřevezmu, což lze považovat za stornovanou objednávku. Tak proč zásilku balili a odesílali ??? Aby po mě vymáhali 200,- Kč ???? Přijde vám normální toto jednání ????
Oni sami mají na svém vlastním eshopu nepořádek v cenách, kdy z různých prolinků prodávají stejné zboží za různé ceny. Anebo, což je horší, je tento nepořádek v cenách záměrný a spoléhají na to, že si klienti chybné vyšší ceny nevšimnou a neuváženě koupí produkt s vyšší cenou než je oficiální prodejní cena.
Chytrý depilátor Finishing touch https://www.flyo.cz/search?key=Finishing+touch&search=
Prosím o Vaši radu jak situaci řešit. Eshop dostatečně včas věděl, že zboží s neetickou vyšší cenou nepřevezmu, a přesto ho poslal.
Prosím také o zaslání na jaký kontrolní orgán se mohu obrátit, abych mohla oficiálně nahlásit výše popsané jednání eshopu a řešit tuto záležitost event. i oficiální instituční či právní cestou.
Předem moc děkuji a přeji hezké vánoční svátky.
|
Tweet |
Upozorňujeme spotřebitele, že podle § 2118 občanského zákoníku platí, že povinností kupujícího je zaplatit kupní cenu a zboží převzít. Nezaplacení kupní ceny či nepřevzetí zboží je porušení smluvní povinnosti a druhá strana tak může po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží).
Pouhé nepřevzetí zboží tedy neznamená odstoupení od smlouvy.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K našemu vyjádření doplňujeme:
V tomto případě se projev spotřebitelky o nepřebrání zboží v případě zaslání dražší verze zboží dá považovat za odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy platí, že v návaznosti na něj má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Pokud by tedy bylo odstoupení od smlouvy zasláno po vyexpedování zboží, mohla by společnost požadovat po spotřebiteli druhé poštovné (na cestu zpět ke společnosti).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.