Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na prodejně v Č. Budějovicích jsem si objednal 2.11.2024 skříň Billund bílá/dub. První problém, prodavačka mi nevytiskla druhou účtenku, takže jsem se pro ní musel po 1/2h vracet. Skříň měla přijít do 3.týdnů. 16.11. mi byla poslána SMS, že je připravena k vyzvednutí. Bohužel mi volali, že nepřišla kompletní abych nejezdil. Ok (může se stát). Následně 28.11. opět SMS, že si mohu vyzvednout. Zařídil jsem si auto a kolegu na pomoc, ale na prodejně mi sdělili (bez omluvy), že skříň ještě nepřišla! 9.12. další SMS , tak opět jedu na prodejnu, kde jsem se opět dozvěděl, že skříň není. Zde se omlouvali a slibovali, že se pokusí sjednat nějakou kompenzaci za komplikace, že druhý den má přijet "oblastní" a že se mi ozvou. Překvapivě se mi druhý den ozvali (asi ze zákaznického centra), že mám skříň už měsíc na prodejně a proč jsem si jí ještě nevyzvedl. Absolutně nevěděla o problémech s dodáním, po mém vysvětlení a stavu, opět omluvy a že to prověří a obratem se ozve. Dnes je 21.12. a žádná zpráva, žádné info. Takže nevím na čem jsem. Skříň stále chci, vyhovuje rozměry, barvou i tvarem.
skříň Billund 80x193 bílá/dub
Chtěl bych slevu a taky bych byl rád informován o problému a termínu dodání.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V tomto případě však spotřebitel trvá na dodání zboží.
Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.