Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 5.12.2024 jsme si zarezervovali dovolenou s CK Blue Style pod číslem smlouvy: *** a zaplatili zálohu 4500 Kč. Pro CK Blue Style jsme se rozhodnuli, protože inzerovali změnu zájezdu zdarma. Když jsme o změnu zájezdu požádali, který mělo CK Blue Style na webu, tak místo "změny zdarma" se objevil poplatek 1000 Kč a ten stejný zájezd byl naceněn ne na cenu na webu, ale o 10 000 Kč více než bylo na webu CK. Když jsme pak odstoupili od smlouvy, tak navíc CK započítala nepřiměřený stornopoplatek 4500 Kč a to 7 dní po rezervaci zájezdu a 220 dnů před odletem. Zároveň odmítli zdůvodnit přiměřenost poplatku. Nejprve jsme to celkem 4x řešili s CK Blue style a pak se s námi CK Blue style odmítlo komunikovat. Dle CK jsme nesplnili podmínky "změny zdarma", ale odmítli říct které. Podstata "změny zdarma" je skutečnost, že nedostanete cenu z webu, ale takovou jakou určí vnitřní ceník Blue style. Tato skutečnost však nevyplývá z podmínek změny zdarma a dochází tedy ke klamavé reklamě.
I. Navrácení 100% zaplacené zálohy (4500 Kč) na účet, ze kterého bylo posláno z důvodu klamavé reklamy a uvedení v omyl. II. Pokud bod číslo I. nebude splněn, tak poslání detailního a odůvodněného vyúčtování, jaká vznikla CK Blue Style škoda, kdy nám byl naúčtován nepřiměřený stornopoplatek ve výši 4500 Kč, 7 dnů po rezervaci a 220 dnů před odletem. Poplatek dle OZ musí být přiměřený, aby nedošlo k bezdůvodnému obohacení.
|
Tweet |
Podmínky upravující možnost změny zájezdu zdarma se nám nepodařilo dohledat. Obecně však platí, že pokud spotřebitel splnil veškeré předpoklady pro bezplatnou změnu zájezdu, měla by mu být změna tímto způsobem také umožněna.
Nekalosoutěžní praktika konkrétně pak klamavá reklama je upravena v § 2977 občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.