Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Již více měsíců mi bylo z kreditní karty strhavano 79 Kč. Myslela jsem, že je to za služby PayPal. Nyní mi od PayPal přišlo upozornění, že automatickou platbu nemohli strhnout,protože mám zablokovanou kreditní kartu pro možné zneužití. Prý mám kontaktovat pju.d.o.o a částku doplatit. Vůbec nevím, za co si částku 79 Kč každý měsíc strhává. Ozvala jsem se jim a přišlo mi něco v cizím jazyce,čemu nerozumím. Děkuji za případné objasnění situace. Hana Tichá
Neoprávněně strhavani měsíčního poplatku z kreditní karty
Prosím o sdělení, za co mi pju.o.o. strhává z mé kreditní karty 79 Kč měsíčně.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží či služby, které si od společnosti prokazatelně objednal.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily nebo telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno nebo na adresu sídla společnosti Pju d.o.o., Trg svobode 1A, 8340 Črnomelj, Slovenia.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
klientovi jsme již odpověděli prostředniictvím e-mailové zprávy.
Přejeme hezký den
Tým PJU
Děkujeme za informaci. Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji, má-li nové informace od společnosti.