Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 16. listopadu 2024 jsem odstoupila od kupní smlouvy k objednávce č. 2024012393 na MacBook Pro 16” 2019, včetně kompletního příslušenství. Zboží jsem odeslala zpět 20. listopadu 2024 v původním stavu. Eshop mi však zaslal fotografii s údajnou oděrkou na levém rohu, za kterou chtěl strhnout 1000 Kč z původní ceny 21 549 Kč. Měla jsem pochybnosti, že šlo o mnou vrácený produkt, a požádala jsem eshop o důkaz, že poškození vzniklo při vybalení a že jde o můj MacBook. Na tuto žádost jsem neobdržela odpověď. Místo vrácení celé částky 21 549 Kč jsem obdržela pouze 17 970 Kč, tedy o 3 579 Kč méně. Eshop nereaguje na mé dotazy a nebyl vystaven povinný dobropis. Žádám o nápravu a vrácení zbývající částky.
Požaduji okamžité vrácení zbývající částky 3 579 Kč a vystavení příslušného dobropisu.
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena distančně (telefonicky, přes internet...), může spotřebitel kromě reklamace zvážit i to, že od smlouvy odstoupí bez udání důvodu (§ 1829 občanského zákoníku). Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, případně tedy i vadné (např. poškozené při přepravě). Prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 občanského zákoníku. Spotřebitel je naopak povinen na své náklady vrátit prodejci poškozené zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.