Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Toto je kopie zprávy zaslaná na email dodavateli
Dobrý den,
dnes jsem obdržel balíček od Vaší společnosti, který jsem dopravci zaplatil v hotovosti .
Po rozbalení jsem zjistil, že balení obsahuje zařízení které jsem neobjednal - Pulse Fingertip Oxymeter, protože nemá značku Siemens a funkce, které jsem požadoval v ceně 300kč.
Zařízení neodpovídá specifikaci kterou jsem si objednal a sice - Siemens 2024 verze 3.0 multifunkční glukometr s dalšími pro mě důležitými funkcemi.
Požaduji vrátit peníze nebo poslat zařízeni uvedené v objednávce, které bylo ve slevě za polovinu po slevě za 1500kč, které jsem si na Vašich stránkách objednal.
Prosím uveďte adresu na kterou mám nevyhovující zařízení zaslat zpět.
Na Vašich stránkách není vidět adresa ani telefon kde se rychle zkontaktovat pouze tento uvedený email.
Věřím, že moje reklamace bude neprodleně vyřízena k oboustranné spokojenosti
V případě , že nejste schopni zařízení Siemens v objednané ceně a krátkém termínu dodat, prosím o Vrácení peněz přes poštovní poukázku nebo Vám zašlu obratem číslo bankovního účtu a já si zařízení objednám jinde. V případě, že mi zašlete správně zařízení , prosím uveďte v odpovědí na tento email termín kdy mohu mnou objednané zařízení očekávat.
Doufám, že jsem nenaletěl na internetu, jak se neustále všude v mediích uvádí, a že došlo pouze k omylu při balení zásilky pro mou osobu.
Příloha: doklad o zaplacení v hotovost
Vrácení peněz
|
Tweet |
Nejsme si jistí, s kým byla smlouva uzavřena, protože se nám nepovedlo dohledat žádné kontaktní údaje. Dle názvu se nejspíše jedná o stránku Magyar Otthon na Facebooku. Vzhledem k tomu, že prodávajícího není možné zkontaktovat, jsme nuceni stížnost uzavřít pro nedostupnost subjektu.
Pokud by se vztah řídil českým právem.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu), jedná se o vadu. V takovém případě může spotřebitel vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a prověřili si e-shop, např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU (v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz