Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#8002Upomínka na platbu, která neodpovídá popisu v reklamě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2015, před 9 lety

Alena Janovská

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 15.8.2015 jsem se registrovala na seznamku www.be2.cz, která ve své reklamě na webových stránkách slibovala, že za výhodnou nabídku na 1 měsíc za 149Kč se mohu seznamovat přes jejich službu. Rozhodla jsem se tedy, že vyzkouším na 1 měsíc jejich služby VIP, abych mohla vidět fotky uživatelů (bez zaplacení nebylo možné nic vidět). Při platbě 149Kč bylo napsáno, že pak MŮŽU pokračovat v průběhu dalších 3 měsíců. NIKDE nebylo napsáno, že toto se bude dít AUTOMATICKY! Proto jsem pak byl překvapena , když jsem se po delší době přihlásila (2.10.2015), abych si zrušila profil, na můj účet na www.be2.cz a tam bylo napsáno, že jsem dlužníkem a že je můj účet až do zaplacení dlužné částky zablokován.

Následně jsem se podívala na e-mail, který běžně nepožívám a tam byly dvě upomínky od be2.cz. Bez dovolení se mi snažili strhnout z účtu částku 2.247Kč za VIP členství na 3 měsíce (o které jsem nežádala) + k tomu přidali nějaký manipulační poplatek 298Kč (z čeho tento poplatek vypočítali a za co vůbec netuším). Navíc upomínky údajné dlužné částky jsou na nějaký produkt s názvem „3-denní zkušební VIP členství s automatickým prodloužením o 3-měsíční VIP členství“, já se ale registrovala na zkušební 1 měsíc, bez AUTOMATICKÉHO prodloužení!

Hned jak jsem toto zjistila (2.10.2015), napsala jsem jim na e-mail kundenservice@be2.de, že žádám o zrušení účtu a veškerého vymáhání poplatků vůči mé osobě. Odpověděli mi následně z e-mailu collections@be2.com, že toto není možné a trvají na zaplacení částky 2.545Kč (navýšené o manipulační poplatek).

S tímto já nesouhlasím a žádám je o okamžitou výpověď smlouvy, zrušení profilu a zrušení vymáhání údajné dlužné částky.


Produkt

seznamka be2


Požadované řešení

Žádám o okamžitou výpověď smlouvy, zrušení profilu a zrušení vymáhání údajné dlužné částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2015 12:30, před 9 lety

V daném případě se bude jednat zejména o možnost prokázat, že společnost splnila svou informační povinnost vůči spotřebiteli a že možnost prolongace smlouvy byla spotřebiteli sdělena již při uzavírání smlouvy. To znamená, že tato informace musela být dohledatelná alespoň ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti veřejně dostupných pro uživatele seznamky.

Pokud výše uvedená povinnost splněna ze strany podnikatele nebyla, může spotřebitelka žádat o navrácení uhrazené částky, pokud požadovanou částku ještě neuhradila, platit by ji za daného předpokladu nemusela.

Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut. Taková doložka znamená, že jakmile uplyne lhůta, na kterou byl spotřebitel vázán na dobu určitou, smlouva se sama prodlouží zpravidla na stejnou dobu, a to bez potřeby souhlasu spotřebitele, za předpokladu, že byl spotřebitel o této možnosti informován před uzavřením smlouvy např. prostřednictvím všeobecných obchodních podmínek.

Pokud tedy v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst, je spotřebitel skutečně povinen tuto částku uhradit. Jedná se ze zákona o povinnou předsmluvní informaci o ceně služby, možnosti automatické prolongace, kterou je povinen podnikatel spotřebiteli poskytnout před uzavřením smlouvy např. formou všeobecných obchodních podmínek, aby se spotřebitel mohl rozhodnout ještě před závazným uzavřením smlouvy, zda tak učiní či nikoli.

Na tento případ je třeba aplikovat ustanovení § 1799 občanského zákoníku o doložkách ve smlouvách uzavřených adhezním způsobem (každá smlouva, jejíž základní podmínky byly určeny jednou ze smluvních stran nebo podle jejích pokynů, aniž slabší strana měla skutečnou příležitost obsah těchto základních podmínek ovlivnit), které odkazují na podmínky uvedené mimo vlastní text smlouvy, jsou platné, byla-li slabší strana, tj. spotřebitel, s doložkou a jejím významem seznámena nebo prokáže-li, že význam doložky musela znát.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2015 16:04, před 9 lety

User ID: 31fbd4fc553427e4b0818d23


Dobrý den,

v reakci na Váš nedávný email jsme přezkoumali účet Vašeho klienta, Alena Janovská, a rádi bychom uvedli následující skutečnosti.

Váš klient si ke dni 15.08.2015 u be2 předplatil X měsíční VIP/ Prémiové členství v celkové ceně 149 Kč.

Dle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) je členství po vypršení své platnosti prodloužené o X měsíční VIP/ Prémiové členství v ceně 2247 Kč. V případě Vašeho klienta se tak stalo 15.09.2015.

Uvedené informace jsou též součástí platebních stránek a dokladu o realizaci úhrady (tento doklad byl po realizaci platby zaslaný na emailovou adresu, pod kterou se Váš klient na stránce be2 zaregistroval).

Dle VOP je prolongace členství zrušená v případě, že je Výpověď zaslaná nejpozději 14 dní před datem vypršení platnosti členství.

Datum vypršení platnosti členství je uvedené na dokladu o úhradě a v uživatelském profil u klienta.

Dle VOP musí být Výpověď zaslaná prostřednictvím FAX-u, dopisu či jako příloha emailu.

Našim klientům je k dispozici online proces realizace Výpovědi, kterého součástí je také několik jednoduchých dotazů, souvisících s důvodem realizace Výpovědi a nabídka alternativních možností členství.

Ke konci výpovědního procesu je vygenerovaný Výpovědní formulář, který klient vytlačí, podepíše a zašle be2 dle uvedených pokynů.

Naši agenti jsou našim klientům v souvislosti s procesem realizace Výpovědi velice rádi nápomocní a jen neradi slyšíme, že měl Váš klient v daném ohledu negativní zkušenost.

Ze strany Vašeho klienta jsme však do dnešního dne Výpověď členství nepřijali.

Dle VOP je v případě, kdy klient své členství řádně nevypoví a neuhradí příslušný členský poplatek, platba ze strany be2 požadovaná. Klienti jsou následné informovaní, že pokud nebude platba z jejich strany realizovaná, bude případ předán k řešení společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.

V případě, že nám ze strany Vašeho klienta nebude zprostředkované potvrzení o včasném zaslání Výpovědi, je potřebné v zájmu realizace úhrady dlužného poplatku kontaktovat vymáhací společnost.

Manipulační poplatek je strháván platebními systémy třetích stran v případě zablokovaných, respektive zpožděných plateb - tento není strháván z naší strany

Věříme, že výše uvedené informace zodpověděli všechny Vaše dotazy, v případě jakýchkoliv dalších dotazů nás však prosím neváhejte kontaktovat opětovně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.10.2015 21:27, před 9 lety


Alena Janovská

Dobrý den,

Registrovala jsem se a platila zkušební období na 1 měsíc za 149Kč přes mobilní zařízení a tam není informovanost o všeobecných podmínek vůbec zřetelná, ani prodloužení VIP členství není zřetelné. Mohu přiložit Sreenshoty z registrace přes mobil, kde je vidět, že jsem nebyla zřetelně informovaná o podmínkách této akční služby (veškeré podmínky, byly napsány pod tlačítkem aktivace, takže jsem vůbec netušila, že je tam ještě něco napsáno!!). Vše vypadá jako, že se ZDARMA registruju (doslovně je napsáno „začněte randit… zcela zdarma“ - vůbec jsem ale netušila, že kliknutím na toto tlačítko zároveň potvrzuji všeobecné obchodní podmínky, protože tento text nebyl vidět). Dále jsem si myslela, že platím JEN NA 1 zkušební MĚSÍC, o dalším prodloužení, natož automatickém, jsem nebyla informována, protože to opět bylo někde pod tlačítkem aktivace, tudíž nebylo vidět!! Navíc Vaše služby neodpovídají reklamě. Celé to řídí jen automat a s nikým se tam proto ani nedá seznámit! Což je na seznamce více než divné nemyslíte?!

Z těchto skutečností viz. výše nebyla v době uzavření smlouvy splněna ze strany společnosti informační povinnost vztahující se k ceně služby, kterou po mně společnost be2 požaduje a nebyla mezi námi sjednána opakovaná platba.

Co se týče výpovědi, již jsem Vám ji zasílala 2x a ani jednou ji Vaši firma nepřijala! Online výpověď, jak zmiňujete výše, nemůžu provést, protože je můj profil zablokován. Prosím, dohledejte si e-maily, který jsem Vám posílala popř. je můžu znovu zaslat.

Dále ohledně manipulačního poplatku: kde přesně máte uvedeno, že si tento poplatek budete nárokovat a v jaké výši? Že by další informace, kterou jste jaksi zapomněli předem sdělit?!

Znovu opakuji, že tímto žádám o výpověď ze smluvního vztahu s Vaší společností be2, vymazání profilu a ukončení vymáhání údajně dlužné částky.

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2015 08:45, před 9 lety

Jak již bylo zmíněno v předchozím vyjádření dTestu, pokud společnost nesplní vůči spotřebitelce svou informační povinnost, může spotřebitelka žádat o navrácení peněžní částky.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k vývoji stížnosti vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2015 10:02, před 9 lety

User ID: 31fbd4fc553427e4b0818d23
Dobrý den.
Informace v souvislosti s prolongací Vám byla jasně sdělená ještě před nákupem (viz prosím přiložené Screenshot-y). Pokud jste měli v souvislosti s uvedenou cenou jakékoliv pochybnosti, mohli jste ještě před realizací úhrady kontaktovat naše Zákaznické centrum.
Váš případ byl již předán Oddělení vymáhání dlužných poplatků, úhradu je tudíž potřebné realizovat přímo jim.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.10.2015 10:42, před 9 lety


Alena Janovská

Dobrý den,

Jak jsem již psala v předchozí zprávě, informovaná jsem nebyla viz. sreenshoty z registrace z mobilu (očíslováno, tak jak šli pri registraci po sobě). Tudíž jsem nemohla kontaktovat Vaše Zákaznické centrum, protože jsem neměla důvod (nevěděla jsem, že se tato služba bude automaticky prodlužovat).

Prosím také o REAKCI na další otázky, co se týče výpovědi a manipulačního poplatku.

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2015 10:46, před 9 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2015 11:17, před 9 lety

Obraťte se na snímek obrazovky. Na platební stránky jsem zvýraznil oblast, kde se uvádí obnovu. Toto bylo jasně viditelné, když jste zvolili možnost 1 měsíc členství.

V případě dotazů nás prosím kontaktujte na adrese: collections@be2.com,
s uvedením Vašeho Referenčního čísla: CZ-09-2015-100307364-BE2-DN.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.10.2015 11:22, před 9 lety


Alena Janovská

Dobrý den,

ano hezky jste to zvýraznili, ale nikde tam není psáno o AUTOMATICKÉM prodloužení.

Ještě jednou Vás prosím i o vyjádření k již zaslané výpovědi a k manipul.poplatku.

Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2015 11:56, před 9 lety

Stížnost byla opět přeřazena na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.10.2015 11:59, před 9 lety

Dobrý den,

děkujeme za Váš email.

Dovolte nám uvést, že Váš klient souhlasil s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami, dle kterých je VIP/ Prémiové členství, zakoupené k datu xx.xx.xxxx, automaticky prolongované. Informace související s prolongací jsou též součástí procesu objednávky VIP/ Prémiového členství a následně jsou uvedené i na dokladu o zaplacení, zaslaném po realizaci úhrady.

Jelikož nebyla ze strany Vašeho klienta zaznamenaná snaha o výpověď automatické prolongace, jeho VIP/ Prémiové členství bylo v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami prodloužené.


Dle našich záznamů jsme ze strany Vašeho klienta nepřijali včas zaslanou, platnou Výpověď.

Bez zaslání podepsaného Výpovědního formuláře ze strany klienta je jeho členství automaticky obnovené/ prodloužené.

Tato skutečnost je uvedená ve Všeobecných obchodních podmínkách, s kterými Váš klient souhlasil v rámci procesu registrace svého profilu a také na potvrzení o úhradě.

Mějte prosím na paměti, že Výpověď členství je potřebné uskutečnit nejpozději 14 dní před datem vypršení uhrazeného období.

V případě, že z naší strany došlo k omylu a Váš klient nám svou podepsanou Výpověď včas zaslal (prostřednictvím dopisu, FAX-u či jako přílohu emailu), přepošlete nám prosím originál přislouchajícího emailu spolu s potvrzením o odeslání FAX-u, respektive potvrzením o odeslání doporučeného dopisu - Výpověď bude následně možné z naší strany ověřit a profil Vašeho klienta v souladu s přijatým potvrzením přenastavit.

Děkujeme za Vaši pomoc i pochopení.

V případě jakýchkoliv dotazů nás prosím neváhejte kontaktovat opětovně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.10.2015 12:18, před 9 lety


Alena Janovská

Dobry den,

proc zde kopirujete Vami predripravenou, rekla bych i automatickou odpoved(jiz jsem ji cetla i na jine prispevky uzivatelu) a vubec nereagujete na to co se ptam,co po Vas zadam? Natoz se toto nesnazite ani nijak vyresit?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.10.2015 11:39, před 9 lety

Řešení vaše stížnosti.

1 - Nevěděla jste ze tam byla obnova clenstvi.

• Rozšíření členství, který jste si zakoupili bylo uvedeno na platební stránce. To bylo psáno v zeleném textu, a uvedeno ze bude obnoveno na dalsi 3 měsíce za cenu 2247czk celkem... Co cini měsíční cenu 749czk

• První Potvrzení objednávky, které jste obdrželi ihned po vašem nákupu na vaši emailovou adresu, také uvedlo, ze ste si kuopila 1 měsíc členství, a že pokud jste chtěli, aby vase clenstvi nebylo prodlouzene na 3 měsíce, za cenu 2247czk.. že by ste měli zrušit nejméně 14 dnů před obnovením .

• Žádný Vase storno nebylo přijato na náš zákaznický servis, a proto jste byla obnovena.

• Prikladame snímky obrazovek z obou těchto dokumentů v předchozích příspěvcích.

2 - Poplatky-

• Be2 nebere žádné další poplatky. Poplatky ktere mate na mysli, jsou ty, které poskytovatel platebních sluzeb se pokoušel přijmout za platbu.

• Jakmile zacne exekutorsky proces, agentura také vyžaduje svůj vlastní poplatek za který věc projednává.

• Obdrželi jste 2 oznámení na Váš e-mail, ohladem plateb. Oznamili jsme Vam že pokud nebude provedena žádná platba, Vas pripad bude předán do agentury na vymahani pohladavek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2015 21:50, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2015 09:18, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost bude proto uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.