Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zadne zbozi jsem si neobjednal a ted prisla vyzva k zaplaceni pohledavky
Imuberin
Smazani osobnich udaju a zrusit pohledavku
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ji o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl nebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Novotná, děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 1.11.2024 objednávku produktu ImuBerin, a to ve variantě měsíčního zkušebního balení zasílaného pouze za cenu poštovného a balného ve výši 49,- Kč. Tato objednávka nám byla zaslána prostřednictvím tištěného objednávkového kuponu, vyplněného na Vaše jméno a kontaktní údaje. Uvádíte, že jste si od naší společnosti nic neobjednala. V našich obchodních podmínkách je mimo jiné uvedeno, že objednávku může uzavřít pouze osoba starší 18 let, a to výhradně sama za sebe, tj. vlastním jménem a na vlastní účet, která je způsobilá k právním úkonům a v rámci objednávky uvede pouze pravdivé a úplné informace. Objednání pro třetí osobu, nebo třetí osobou, není přípustné. Pakliže někdo vyplnil Vaše osobní údaje bez Vašeho vědomí, jedná se o hrubé porušení obchodních podmínek a současně zneužití osobních údajů. Vzhledem k Vámi uvedeným informacím ukončujeme smluvní vztah, blokujeme zákaznický účet a Vaše osobní údaje předáváme k výmazu. Zároveň jsme také stornovali související pohledávku. Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den. S pozdravem NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.