Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Před čtyřmi měsíci jsem si koupil mobilní telefon za 9000 korun. Bylo mi řečeno, že je špičkový a že je to vlajková loď této značky. Tak jsem si ho pořídil. A ejhle, po třech týdnech přestala fungovat navigace, padal signál, byla velká ozvěna ve sluchátku atd. Zanesl jsem ho na reklamaci a tam mi přehráli software.
Za pár dní začal mobil dělat to samé, navíc se samovolně restartoval a vrátil se do továrního nastavení. Opět mi přijali reklamaci a předevčírem 05.10.2015 jsem si ho vyzvedl s tím, že telefon je odzkoušený a funguje bez problémů.
Včera jsem zapnul navigaci a ejhle - zase nefungovala, satelit gps se opět nedokázal spojit a navigace mlela blbosti. Všechno tohle jsem si tedy natočil na druhý mobil.
Nový telefon jsem znovu zanesl do prodejny, kde mi bylo řečeno, že to bude chybnou aplikací. Tak jsem jim ukázal, že tuto aplikaci používám na všem a tam funguje bezchybně. Prodavač se mi tak trochu vysmíval a nevěřil mi. Ukázal jsem mu tedy video, které jsem natočil. Nakonec reklamaci přijal.
Už toto je třetí reklamace se stejnou vadou. Chci vrátit peníze, protože jsem si zjistil, že ten mobil není ani český dovoz a že si to majitel vozí sám až z Číny a dokonce si je i sami opravují.
Pokud je to uz treti stejna reklamace mohu pozadovat vraceni penez?
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.