Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den. Dne 19.12.2024 jsme na pobočce AAA Auto v Brně koupili vůz VW Passat 2.0 tdi 2017r.v na úvěr. Paní, která sjednávala smlouvu tvrdila jaké nam da 50% slevy na služby, což vůbec ne byla pravda . Za GPS lokátor bylo naúčtováno 24.000 kč. I přes to že jsme odmítali služby které nabízeli tak nas dusili 3-4 hodiny než jsme to podepsali, můžu říct že to bylo pod tlakem.Druhy den jsem psala do GlobalSec že to chci zrušit na co mi odpověděli že mam podepsanou pouze objednávku, nikoli provozování lokátoru ani instalaci, ať se s reklamací obrátím na pobočku AAA Auto, že jde službu bez problémů stornovat.
Po té jsem byla už dva krát na pobočce a po každé jiny manažer jiny nesmísily. Jeden tvrdí že se mam obrátit na GlobalSec a oni mi vrátí penize ale částku 5.300,- mi nikdo ne vrátí - důvod že jednotka byla zakoupena na kamenné prodejně. A druhy manažer tvrdil že to nejde jedině nějak po domluvě že mi daji 7.000,- vic ne, samozřejmě jsem ne souhlasila.
Následně jsem volala tři krát na reklamační odděleni a že se mi ozvou z Brněnské pobočky, tak asi po třech hodinách mi zavolal manažer který mi nabízel 7.000,- a že mi může nabídnout 10.000,- vic ne.
Služba GPS střežení a monitorování vozu systémem GlobalTrack
Zrušení objednávky Lokátor Basic 2/ Vrátit peníze( celou částku)
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně apod., ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.