Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.12.2024 zakoupila má nezletilá dcera za peníze vydělané na brigádě,v obchodě společnosti CCC své matce boty k Vánocům. Jelikož je nezletilá,nemůže si zažádat o klubovou kartu CCC,zároveň nikde v reklamačním řádu prodejny není uvedeno,že tato karta je nutná k nějakým reklamacím,nebo vrácení zboží.
Zakoupila boty dle čísla EU,které její matka užívá a nikdy si nekupuje jiné. Tyto boty udělali pod stromečkem velikou radost,při následném zkoušení jsme ale zjistili,že boty jsou velké. Vrtalo nám hlavou jak je to možné,když číslo souhlasí a tak jsme boty přeměřili,samozřejmě rozměr bot nesouhlasí s rozměrem která by měl odpovídat dané velikosti rozměru EU. Nekazili jsme si však atmosféru Štědrého dne,přece boty v tak velké společnosti nebude problém vyměnit.
Atmosféra byla ovšem velice zkažena dnes 27.12.2024 kolem 15:30h ,kdy jsme navštívili 19km vzdálený Kolín,s dobrou náladou,milým úsměvem jsme vyrazili do prodejny FUTURUM Kolín s přátelským pozdravem a slušným poprosením o výměnu bot,za číslo o jedno menší.
Tady však nastal šok,prodavačka vzala papír který stál na pultě a jasně nám vysvětlila,že boty nejdou vrátit že je to tam černé na bílém. Při slušné přátelské odpovědi,že boty nejdeme vracet ale vyměnit,administrativní čas té výměny by nezabral ani minutu,jsme byli s dcerou stále odkázáni na to,ať se naučíme číst,že je tam snad černé na bílém napsáno,že bez klubové karty lze zboží vrátit pouze do 7mi dní. Co na tom,že kdyby jsme nebyli obchodem oklamáni jako spotřebitelé a dostali správnou velikost bot,kterou jsme zakoupili jsme na obchod vůbec tu 2x 19km dlouhou cestu v mlze nemuseli vážit.
Zeptal jsem se slušně tedy na někoho nadřízeného,byl jsem se zlou vykázán,že vedoucí má dovolenou,jméno prodavačky nemám nárok vědět a pokud si prodavačku vyfotím,zavolá na mě ochranku. Do toho se na prodejně vmísila přítomná paní,která zde hodlala nakoupit a prodavačce řekla,že si myslí,že pán (já) má pravdu,že mi stačí zboží vyměnit,bylo ji též řečeno,že neumí číst a tak paní prodejnu bez nákupu opustila.Ještě jsem přímo na prodejně zkusil zavolat na telefonní linku CCC,kde byla paní velice ochotná a příjemná,ovšem ze své pozice operátorky na lince mne pouze odkázala na to sepsat stížnost.
Máme doma boty,které neodpovídají svou velikostí parametrům,kterým by odpovídat měli,naštěstí vlastně máme v rukou stále důkaz,který momentálně hodlám předat pouze ČOI,v telefonu dcery je celá hlasová nahrávka chování prodavaček - na obchodě byly dvě,jedna byla o něco mírnější,ovšem pokud jsem řekl že se obrátím výše a případně na ČOI měli z toho velikou radost a smíchy se mohli přetrhnout obě dvě. S takovým jednáním jsem se ještě za svůj život nesetkal,dcera z toho má psychické trauma,překvapuje mne,že takové prodavačky byly vůbec přijaty do takové společnosti jako je CCC. Žádám tedy o návrh řešení,kompenzaci nákladů,kompenzaci za nákup a v neposlední řadě potrestání prodavaček,dle času lze jistě dohledat kdo na prodejně byl. Rád bych aby CCC také sjednalo čas,kdy se mne a mé dceři obě prodavačky osobně omluví za své jednání. V opačném případě jsem nucen obrátit se na Českou Obchodní Inspekci,dodat jim zvukovou nahrávku z prodejny,boty neodpovídající zakoupené velikosti - klamání spotřebitele,porušování obchodních podmínek společnosti CCC,kdy na nezletilé vyžadovali klubovou kartu,kterou si založit ale dle podmínek nesmí a udělení několika nepříjemných recenzí napříč internetem a sociálními sítěmi,které mohou vést ke snížení prodeje společnosti CCC a vyvolat mezi zákazníky nechuť právě u společnosti CCC nakupovat. Věřím v přátelské a rozumné řešení tak velké společnosti jako je CCC a snaze vyhnout se dalším velkým a zbytečným komplikacím,které by neřešením tohoto problému mohli nastat.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však spotřebitel nemá v případě nákupu v kamenné prodejně. Pokud tedy podnikatel nabízí možnost vrátit zboží zakoupené v kamenné prodejně, jedná se o čistě smluvní ujednání nad rámec zákona a spotřebitel musí pro vrácení zboží splnit ujednané podmínky.
Pokud by však zakoupené zboží bylo vadné, bylo by možné zboží reklamovat a v rámci reklamace požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě nákupu v kamenné prodejně zákon spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy nepřiznává. Aby spotřebitel tímto právem disponoval, musí mu ho přiznat prodávající. Dle Pravidel pro vrácení výrobků zakoupených v kamenných prodejnách CCC : Zákazník, který není členem Klubu CCC, může výrobek vrátit do 7 kalendářních dnů, počítáno ode dne následujícího po datu nákupu.. V případě pana M. Zvoníka jsme se rozhodli udělat výjimku a vrátit mu kupní cenu v terminu delším než 7 dnů. Prosíme, aby zákazník ještě jednou navštívil prodejnu CCC v Kolíne, kde mu budou vraceny peníze.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl vrácení peněz společností potvrdit.
Je vidět,že společnost uvažuje správně,hlavně chytit rybku na háček,stáhnout si zpět své vadně označené boty,aby nemohli přijít na ČOI. To že spotřebitel,tedy já byl prodavačkami opakovaně urážen a budu muset kvůli opakované výměně vážit další cestu,dohromady skoro 100km nijak řešeno nezůstane,nikde jsem nenašel odpověď na to,kdy se mám dostavit na prodejnu pro omluvu,stejně tak zůstane nepotrestáno ani chování prodavaček,počkám ještě a případně se budu muset k věci vyjádřit napříč internetem......