Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21.9.2015 jsme uzavřeli v Srbicích s paní z UPC smlouvu, která se týkala změny programů, vyšší rychlosti internetu, pronájem novějšího HD DVR Media boxu apod.
Překvapilo nás, že mne nikdo nekontaktoval a my bychom platili stejnou částku za daleko horší služby... Jako stálého a věrného zákazníka si Vás prostě už nikdo neváží a nezajímá to nikoho.
S paní jsme podepsali smlouvu a s tím, že pokud to půjde, vybudovali bychom další přípojné místo (máme zásuvku v dětském pokoji a chtěli jsme ji v obýváku). Souhlasili jsme s cenou 555 Kč, která nám bude naúčtována v případě vybudování dalšího přípojného místa.
V den instalace mi volal technik, že zásuvka vybudovat nelze, že je to u nás v paneláku zakázané, takže změna všech služeb proběhla, jen vybudování druhé zásuvky neproběhlo. To se také škrtlo ve vyúčtovacím listě a poté jsem ho podepsal.
Dnes jsem volal jako syn účastnice na Klientské centrum UPC, kde mi bylo sděleno, že vyúčtovací list nemají teď k dispozici, že si ho musí odněkud vyžádat. Pokud to opravdu tak bude, bude mi poplatek 555 Kč strhnut z dalšího vyúčtování. Nyní prý musím uhradit celé vyúčtování a v příštím se až změna projeví. Upozornil jsem paní na lince, že tento přístup je vysoce neseriózní, čekal jsem omluvu, kousek slušnosti v tom, že mi dají třeba slevu za chybu, kterou někdo způsobil...
Ničeho jsem se však nedočkal, bylo mi vlastně naznačeno, že se jedná o standardní postup, data k vyúčtování se berou ze smlouvy podepsané v Srbicích, ne ze služeb, které nám de facto byly nainstalovány.
Celkem jsem se zhrozil, že pokud bych se neozval a vyúčtování zaplatil, vesele by nás připravili o 555 Kč. Na to mi bylo řečeno, že to kontrolují a zpětně by mi také došlo k odečtení 555 Kč z dalšího vyúčtování (proč to nedělají rovnou jsem nepochopil).
Možná by bylo vhodné pochopit, že těch 555 Kč opravdu někomu v tom měsíci chybí a může ty peníze využít jinak než tak, že mu budou ležet na UPC. Nelíbí se mi také to, že nemám nikde garanci toho, že mi to další měsíc opravdu odečtou. Přijde mi, že zaplacením této částky vlastně souhlasím s tím 555 Kč poplatkem, ke kterému vlastně nedošlo.
Mám povinnost platit za služby, které jsem neobdržel?
Mnohokrát Vám děkuji za pochopení a odpověď.
Michal Freigang
Chtěl bych Vás poprosit o to, aby se nyní tato faktura stornovala a byla vystavená jiná, na správnou částku. Velice bych přivítal i nějakou slevu za to, že jsme Vašimi stálými a včas platícími klienty už několik let. Už proto mi přijde nevhodné se k nim chovat takto. Prosím, zamyslete se nad tím. Děkuji za pochopení.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 1 písm. c) zákona o elektronických komunikacích musí být součástí každé smlouvy uzavřené mezi podnikatelem a zákazníkem údaje o ceně, popřípadě způsobu určení ceny, a způsobu získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb. Všechny informace o ceně služby tak musí být uvedeny přímo ve smlouvě. Záleží tedy jak bylo konkrétně ve smlouvě dohodnuto zřízení a účtování dalšího přípojného místa. Smluvními stranami dohodnutá smluvní ujednání včetně připojených obchodních podmínek služby budou klíčová pro řešení daného případu.
V případě, že spotřebitel nesouhlasí s provedeným vyúčtováním plateb ze strany podnikatele, může uplatnit reklamaci vyúčtování podle § 64 odst. 7 a 8 zákona o elektronických komunikacích. Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejkou anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen zveřejnit a též ve smlouvě uvést způsob uplatnění reklamace vyúčtování cen za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit.
Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.
Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Pokud se strany nedohodnou jinak, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen v případě, že dojde k vyúčtování ceny za službu v neprospěch spotřebitele, vrátit mu rozdíl ceny způsobem a ve lhůtách stanovených všeobecnými podmínkami služby, nejpozději však do 1 měsíce od vyřízení reklamace.
Nesouhlasí-li spotřebitel s tím, jak podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací reklamaci vyúčtování vyřídil, má ještě možnost nechat celý proces přezkoumat Českým telekomunikačním úřadem. Námitku proti vyřízení reklamace může spotřebitel podat do jednoho měsíce od chvíle, kdy podnikatel reklamaci vyřídí nebo od chvíle, kdy ji podle zákona vyřídit měl. Řízení je zpoplatněné stokorunou a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
S klientem jsme se telefonicky spojili a situaci si vysvětlili.
K nedorozumění došlo v době, kdy byly dodány služby dle objednávky, nicméně nedošlo ke zbudování nové zásuvky a tento fakt nebyl omylem zohledněn ve vyúčtování, za což se omlouváme. Odúčtování poplatku vzhledem k blízkému datu zúčtování nebylo možné, nicméně dle dohody s klientem bude zohledněno v nejbližší faktuře. Vzhledem k tomu, že chyba ve vyúčtování vznikla na naší straně, jsme se s klientem dohodli na slevě ve vyúčtování.
V případě jakýchkoliv podnětů, dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím naše zákaznické centrum na 241 005 100 ve všední dny od 8 do 20 hodin a o víkendech od 10 do 18 hodin nebo pište na email info@upc.cz.
Hodnocení: