Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#80062Reklamace/výměna zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.12.2024, před 18 dny

Michaela Bohanesová

Znění stížnosti

Dobrý den,
potřebuji poradit. Koupila jsem si přes Alzu televizi Sony Bravia XR-75X90L. Přesně za rok od koupě (prosinec 2024) se objevil na obrazovce svislý červený pruh.
Televizi jsem reklamovala. Po třech týdnech mi dovezli TV, která byla v neoriginálním balení. Až po přečtení servisní zprávy jsem zjistila, že je to jiná televize, neboť měla jiné sériové číslo.
Kontaktovala jsem zákaznický servis Alzy, abych si skutečnost ověřila. Skutečně jsem dostala informaci, že mám novou televizi.
Jenže, tady jsem se ohradila. Nevěřím, že mám úplně „novou“ televizi. Televize byla vybalená, navíc přepravovaná v potrhané krabici, televize tam byla neprofesionálně uložená, obalená tak, že k nezabalené televizi byly nastrkány chumle igelitu.
Ohradila jsem se i písemně, že nesouhlasím s takovou výměnou, že nechci takovouto „novou“ televizi, neboť tímto (vybalený kus) jsem ztratila historii produktu. Zákaznický servis Alzy se ohrazuje, že nemusí poskytovat nové výrobky v originálních obalech. Napsali konkrétně toto:
„Celou situaci jsme aktivně ověřovali s příslušným oddělením. Na základě zjištěných skutečností byla Vaše reklamace vyřízena v souladu s platnou legislativou – konkrétně výměnou za nový kus servisní jednotky ze servisu. Tento postup zahrnuje výměnu za tzv. servisní jednotku, což je nový kus příslušného zařízení.

Mrzí mě, pokud Vám tento způsob vyřízení reklamace nevyhovuje. Jak jsem již uvedla výše, proces byl proveden v souladu s platnými právními předpisy a z tohoto důvodu není aktuálně možné nárokovat výměnu za jiný kus ani vrácení finančních prostředků. Jestliže se bude vada znovu projevovat, máte možnost v rámci záruční doby využít novou reklamaci.“
Nicméně já nevím, zda televize už nebyla někým používaná. Tím, že mi došla ze servisu, to navíc ve mně evokuje, že se jedná již o opravovaný kus. Televize navíc nemá takový zvuk jako měla televize, kterou jsem reklamovala. Na to mi Alza sdělila, že mohu televizi poslat na reklamaci.
Je to velmi zoufalá situace, neboť televize stála necelých 50tis., nejedná se o zanedbatelnou částku. Argumentovala jsem i tím, že dosud se mi nikdy nestalo, že by mi nějaký jiný prodejce vyměnil produkt a dal mi ho vybalený do rukou.
Nesouhlasím s tím a Alzu jsem několikrát vyzvala k výměně televize za zabalený bezvadný kus.
Bohužel marně.
Prosím o Vaši odbornou radu, pomoc.
Děkuji.
Bohanesová


Produkt

Sony Bravia XR-75X90L


Požadované řešení

Domnívám se, že ze zákona mi opravdu náleží, abych jako výměnu dostala nový, originálně zabalený kus reklamovaného zboží. Zejména proto, abych znala historii produktu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2025 21:28, před 10 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci.

V případě, že je spotřebiteli dodána nová věc, musí být tato věc stejná jako původní věc (značka, typ, barva, provedení, příslušenství apod.), případně může být kvalitativně lepší než původní věc (o třídu vyšší, s lepším vybavením apod.). Pokud by však cena takové věci byla vyšší, prodávající nemůže požadovat doplacení ceny, neboť platí, že oprava nebo výměna věci musí být provedena bezplatně. Musí se však skutečně jednat o novou věc, nikoliv věc použitou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.1.2025 16:01, před 4 dny

Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojena.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.1.2025 17:10, před 4 dny


Michaela Bohanesová

Dobrý den,

číslo reklamace je ASRE241448878. Můj mail je michaela_bohanesova@centrum.cz. Prosím pěkně, jak jsem popsala způsob vyřízení výše, televize neměla na sobě žádný obal, jen vložená do krabice jiné značky. Neměla ani originálně zatavené kraje igelitem. Podotýkám, že se skutečně nejedná o nový bezvadný výrobek. S televizí jsem měla navíc velké náklady na reklamaci, dovoz, který byl domluvený přes Alzu byl na původní termín přepravní společností zrušen, ač termín byl domluvený a já jsem měla volno z práce. Druhý den, na který se přeprava následně domluvila rovněž neklapla. Rovněž jsem byla doma z práce. Následně jsem musela domluvit dovoz po vlastní ose, zaplatit za půjčení auta, čas kolegům, kteří televizi svezli. Každopádně ať neodbíhám od podstaty. Televize není nová, navíc nemá ani bezvadný zvuk. A ještě jeden argument. Když si pořídíte domů nový spotřebič větších rozměrů, znáte jistě tu vůni nového spotřebiče, který je doma cítit min 2 dny. Tak tady nebylo nic. Vím, že to je takový směšný argument, ale i takto poznáte novou věc.
Děkuji mnohokrát za opětovné posouzení mé reklamace.
Hezký den.
Bohanesová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.