Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Náš poznávací zájezd na Kubu měl proběhnout
(23.11.-10.12.2024). 18.října došlo k totálnímu výpadku elektřiny na celém ostrově, v polovině října hurikán Oscar na východě, 11. 11.přišlo silné zemětřesení 6,8 Rš a v krátké době ještě hurikán Rafael na západě. Dle zpráv, ale i od turistů vracejících se z této země, jsme se dovídali že všechny tyto katastrofy měly obrovské dopady na celý život v zemi, infrastrukturu, zdravotnictví, školství a v neposledním na život místních obyvatel. Např. ze zpráv: MZV ČR proto doporučuje zvážit všechny okolnosti, které cestovatele mohou během cesty postihnout, a je-li to možné, uvažovat o odložení cesty na dobu, kdy dojde ke stabilizaci podmínek pro turistickou návštěvu.CK na naše názory nereflektovala, bagatelizovala je. Ani o jednom z těchto velkých problémů nás " před cestou" neinformovala. Rozhodli jsme se uplatnit storno.
Zájezd na Kubu 23.11. – 10. 12. 2024, č. zájezdu ***.
Žádáme o vrácení podstatné části finanční částky, kterou jsme za neuskutečněný zájezd zaplatili.
|
Tweet |
Zákazník může před zahájením zájezdu odstoupit od smlouvy vždy.
Jestliže zákazník odstupuje od smlouvy týkající se zájezdu, může mu být vrácena částka pokrácená o odstupné (nevztahuje se na odstoupení dle § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Výše odstupného musí být však přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Ustanovení § 2535 občanského zákoníku pak dává zákazníkovi možnost odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.