Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Bohužel jako dlouholetý spokojený nakupující řeším následující situaci:
Na alze jsem objednal grafickou kartu za 17,5 tis korun.
Jednalo se o rozbalený kus, který byl v příjemné slevě nějakých 30% oproti ostatním e-shopům. Bylo jasně uvedeno, že zboží je skladem. (Vše mám zdokumentované)
Týden po zaplacení a čekání na doručení mi alza napsala email, že mají chybu v systému, na skladě zboží není, dodavatel kartu nemá a že mi objednávku stornují.
Řešení mi ale bohužel vůbec nevyhovuje, neboť nynější kartu jsem již přenechal do rodiny a plnou cenu dát nemůžu.
Mám v tomto případě nárok na zboží? Nejedná se o žádnou limitovanou edici a neměl by být problém získat kartu u dodavatele - na jiných eshopech je běžně k mání. Nevadí mi, pokud bych na dodání musel nějakou dobu počkat.
V tom úplně nejhorším případě se spokojím i s obdobným produktem, který alza na skladě má. Moc děkuji za info a přeji šťastný nový :).
Sapphire RX 7900 XTX Nitro Plus
Doručení požadované karty,
Jsem ochotný si na zboží ještě počkat.
Alternativně obdobný produkt po dohodě.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Omlouváme se za vzniklou situaci. Bohužel v tomto případě došlo k systémové chybě, která umožnila vytvořit objednávku na již nedostupné zboží. Chápeme, že tato situace je nepříjemná, avšak v tomto případě nemůžeme zboží doručit a poptávku tak uspokojit.
Mrzí nás to, ale vzhledem k objemu produktů, které každý den přidáváme na naše stránky, abychom uspokojili co největší počet zákazníků, se může stát, že se něco nepodaří. Tímto bychom se Vám chtěli omluvit, že produkt nedokážeme dodat. Budeme rádi, pokud si případně vyberete jiný produkt z našeho katalogu a zachováte nám svou přízeň.
Zároveň jsme Vám v samostatné zprávě zaslali kompenzaci 300 Kč ve formě šeku na další nákup.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Domníváme se, že pokud se jednalo o rozbalený ale nepoužitý kus, je společnost schopna závazek splnit dodáním nového zboží, jelikož kvalitativně by mělo být shodné se zbožím rozbaleným. Spotřebitel by tedy mohl na dodání zboží trvat.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k ní mohl vyjádřit.
Děkuji za vyjádření.
Jsem samozřejmě stejného názoru.
Nové kusy má alza nyní na skladě.
Očekával bych, že po pochybení na straně alzy a několikatýdenním čekání bych měl kartu dostat. Po té, co mě na alzácké podpoře ujistili, že mi objednávku nezruší a hned na to mi jí zrušili, jsem pevně rozhodnutý si nenechat takovéto jednání líbit a celou záležitost nadále řešit.