Počet nahlášených stížností: | 180 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 30 |
6/12/2024 jsem si objednal na Balando.cz zboží - Ochrana automobilového skla před sněhem, mrazem a sluncem za 329kč. Včetně doprava 367kč. Měl to být dárek pod stromeček. Dnes je 3/1/2025 a zboží stále nedorazilo.
9/12 jsem poslal email s dotazem, kdy bude zboží doručeno. Odpověď ve stylu informací na webu "Dodací lhůta obvykle trvá 5-30 pracovních dnů od odeslání, přičemž v 95 % případů zásilky dorazí do 14 pracovních dní. "
18/12 jsem poslal email, kde odsupuji od smlouvy.
Odpověď:
Ráda bych Vás informovala, že v souladu s obchodními podmínkami, které jste potvrdil/a při potvrzení
objednávky, již nelze objednávku zrušit po provedení platby.
Tato pravidla nám umožňují účinněji zpracovávat objednávky a zajistit rychlé odeslání.
Věřím, že brzy obdržíte vybrané zboží v souladu s dohodnutými termíny.
I když není možné vrátit platbu v této fázi, chci Vás ujistit, že udělám maximum pro to, abyste byl/a s
doručením spokojená.
Vaše zásilka právě putuje k Vám a očekáváme její doručení v rámci standardní dodací doby, která se
pohybuje v rozmezí 5-30 pracovních dní.
Většina našich zákazníků (95 %) obdrží svou zásilku do 14 pracovních dní od odeslání.
Chtěla bych Vás informovat, že v ojedinělých případech, například kvůli neočekávaným logistickým
problémům, státním svátkům v Asii, uzavření výrobní továrny a nebo aktuálním úpravám pravidel, může
dojít k mírnému prodloužení dodací doby. Avšak tato situace je opravdu ojedinělá a stává se velmi zřídka.
Pro sledování aktuální polohy a stavu doručení Vaší zásilky Vám posílám jedinečné sledovací číslo:
***
Toto číslo umožňuje sledovat Vaši zásilku a můžete jej použít na následujících odkazech:
https://www.17track.net/cs
https://parcelsapp.com/en/tracking/
Tyto služby Vám poskytnou informace o zásilce ještě před tím, než dorazí na území České republiky.
Po doručení zásilky do České republiky lze dále sledovat zde:
https://www.postaonline.cz/
2/1/2025 můj email
Dobrý den,
zásilka nedorazila.
od 14/12 je stále ve stejném stavu - převzata do přepravy.
TÍMTO ODSTUPUJI OD SMLOUVY A ŽÁDÁM VRÁCENÍ PENĚZ ZA OBJEDNÁVKU, KTERÁ NEBYLA USKUTEČNĚNA!
odpověď Balando
nejprve nám dovolte vyjádřit hlubokou omluvu za jakékoli nepříjemnosti, které mohou být spojeny s doručením Vaší objednávky. Chápeme, že každý aspekt Vašeho nákupního zážitku je důležitý a je nám líto, že tento proces nebyl tak hladký, jak jsme si přáli.
Podle poslední kontroly bylo zjištěno, že Váš balíček je již na cestě. Bohužel, vzhledem k procesům našeho prodejce a logistické společnosti, nyní není možné zásilku zrušit ani stornovat objednávku. Ujišťujeme Vás, že jsme vyčerpali všechny možnosti, abychom vyšli Vašemu požadavku vstříc, ale v tomto případě jsme omezeni podmínkami logistického procesu.
Jak je uvedeno v našich obchodních podmínkách, s kterými jste souhlasil/a při objednání, existuje možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží podle občanského zákoníku § 1829. V případě, že se rozhodnete pro tuto možnost po přijetí zboží, prosíme o kontaktování Poskytovatele služby, společnosti SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ, která se nachází na adrese Business Center 1, M Floor, The Meydan Hotel, Nad Al Sheba, Dubaj, Spojené Arabské Emiráty. Vrácení zboží probíhá na Vaše náklady a riziko. Je třeba vzít v úvahu, že v případě dohody se společností bude nutné zaslat zboží na adresu Prodejce a následně u něj formálně odstoupit od smlouvy. Adresu prodejce Vám poté samozřejmě rádi poskytneme.
Můj email 2/1
Dobrý den,
To bych mohl čekat i půl roku.Došla mi trpělivost, váš postup považuji za neprofesionální a nelegální.
Pošlete mi kontakt na jednatele/ředitele vaší společnosti,budu to řešit přímo s ním/ní.
Odpověď Balando
Dobrý den,
níže naleznete kontaktní údaje prodejce:
Hangzhou Spectrum Supply Chain Co., Ltd.
Room 212, Building 3, No. 1413, Moganshan Road, Gongshu District, Hangzhou City, Zhejiang Province, 401120
email: yiwuwenruitrade@163.com
Telefon: +8617338651375
V případě jakýchkoliv dotazů k procesu reklamace či odstoupení od smlouvy, neváhejte se na nás obrátit. Jsme zde, abychom Vám poskytli veškerou potřebnou podporu a informace.
Děkujeme Vám za pochopení a trpělivost v této situaci.
S přáním hezkého dne
Zákaznická podpora
S přáním hezkého dne,
Zákaznická podpora Balando.cz
Ochrana automobilového skla před sněhem, mrazem a sluncem
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Předně upozorňujeme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupení od smlouvy či reklamaci lze tak uplatnit vůči společnosti EcomWire Factory s.r.o. na adrese jejího sídla: Rybná 716/24, 110 00 Praha.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.