Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Mám velmi špatnou zkušenost s Allianz pojišťovnou ohledně škody která se týká totální škody na mém vozidle. Dne 3. listopadu jsem nahlásil tuto škodu způsobenou vandalismem a od té doby uplynulo již 61 dní, aniž bych obdržel jakékoliv konkrétní informace nebo výsledek aukce.
Mobilní technik, který škodu posuzoval, určil, že se jedná o totální škodu. Od té doby se mnou však nikdo nekomunikuje a reálně se mé škodě nikdo nevěnuje. Opakovaně jsem kontaktoval pojišťovnu a vyjádřil svou nespokojenost s průběhem interního šetření. V reakci na mou stížnost jsem obdržel odpověď, že škoda je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. v interním šetření. Tento zákon však neříká nic o interním šetření pojistné události. Přijde mi nepřijatelné, že na mou stížnost, že je škoda uměle prodlužována a fakticky se jí nikdo nevěnuje, pojišťovna opět odpověděla, že je škoda v interním šetření, a ještě s odkazem na nesmyslný zákon.
Rád bych věděl, co konkrétně na mé škodní události zbývá vyšetřit a co již bylo vyšetřeno. Řešení mé škodní události se fakticky nikdo nevěnuje a toto zdržování je nepřijatelné. Navíc jsem si u Allianz chtěl sjednat životní pojištění, ale po této zkušenosti si nedokážu představit, že bych s nimi cokoliv dalšího řešil. Když jsem s Allianz před časem řešil škodní událost, jejich přístup byl mnohem lepší. Současná situace je pro mě velkým zklamáním.
Pokud by se situace zlepšila a pojišťovna začala komunikovat a řešit mou škodní událost efektivně, recenzi změním.
Allianz- pojištění vozidla proti vandalismu
Konečné efektivní vyřešení mé škody
|
Tweet |
Pojistné smlouvy se řídí zejména pojistnými podmínkami, které jsou součástí smlouvy. Tyto podmínky si pojišťovna může stanovit podle svého uvážení, přičemž spotřebitel uzavřením smlouvy s těmito podmínkami souhlasí.
Dle § 2798 odst. 2 občanského zákoníku platí, že nelze-li ukončit šetření nutná k zjištění pojistné události, rozsahu pojistného plnění nebo k zjištění osoby oprávněné přijmout pojistné plnění do tří měsíců ode dne oznámení, pojistitel oznamovateli v textové podobě sdělí, proč nelze šetření ukončit.
Jestliže pojišťovna odmítne vyplatit pojistné plnění a podmínky pojistného plnění byly splněny, je vhodné obrátit se s reklamací přímo na pojišťovnu. Pojišťovna je povinna vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího doručení.
U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.