Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 04.12.2024 jsem koupil v Hypermarketu Globus v
Pardubicích zlatý náramek. Bohužel jsem neodhadl velikost, na Štědrý
den jsem zjistil, že je ženě náramek malý, tedy krátký. Z tohoto důvodu
jsem se rozhodl náramek vyměnit za delší, což jsem neviděl jako
problém. Po návštěvě zlatnictví, kde jsem náramek koupil, mi
bylo sděleno, že mi ho nevymění, že to nedělají. Bohužel na účtence,
kterou přikládám, je toto sdělení /šperky nevyměňujeme/ uvedeno,
čehož jsem si popravdě nevšiml. Prosím o radu, jak mám dále
postupovat, a jestli mám vůbec nějakou možnost výměny náramku.
Nepožaduji vrácení finančních prostředků, jen chci zboží- náramek,
který jsem koupil za více než osm tisíc používat, což v současném stavu nelze.
Děkuji za odpověď Josef Čermák ***
č.t.:***
zlatý náramek gramáže 2,85 g, nakoupeno 04.12.2024, ve 13:05:22 hod. ,dávka 357,účtenka 0005, ID zařízení S12PO302
Byl bych velmi rád, kdyby šel náramek vyměnit za delší nebo za jiné zboží, pokud jej mít nebudou. Nechci dělat problémy, jen mne mrzí, že žena nemůže zlatý šperk nosit.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenné provozovně, právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu spotřebitelům ze zákona nenáleží. Jinak je tomu u nákupu na e-shopu, kdy má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům toto právo poskytnout i nad rámec zákona. Pokud tak učiní, je povinen své závazky dodržet.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Čermáku,
mrzí nás vzniklá situace, ale šperky z hygienických a bezpečnostních důvodů nevyměňujeme.
Chápeme, že situace je nemilá, ale je možné obrátit se na naše zlatnictví, kde Vám poradí ohledně možnosti úpravy velikosti náramku.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem, Váš Globus