Společnost


Relax Living s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80125Neuspokojivé řešení reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2025, před 12 dny

Ladislav Pysk

Znění stížnosti

Dne 15.11.2024 jsem u výše uvedené společnosti objednal v internetovém obchodě šatní skříň DELIA-160cm č.obj. *** , za cenu 9 865,-Kč. Kupní cenu jsem obratem uhradil, abych splnil podmínku pro dopravu zdarma do místa bydliště.
Dodání mělo být do 14 dní od zaplacení. Zboží bylo dodáno až 17.12.2024 společností TOPTRANS. Při přebírání nebyla ani jedna ze 3 krabic viditelně poškozena, proto jsem zboží bez výhrad přijal.
Když jsem pak chtěl skříň zkompletovat, zjistil jsem, že v jedné krabici je poškozena levá bočnice skříně. Poškozené zboží včetně obalu jsem nafotil a na webových stránkách prodejce reklamoval.
Prodejce reagoval na reklamaci rychle, ale dosti arogantně, veškerou vinu hodil a hází na mě, že jsem poškozené zboží neměl přebírat od dopravce. Byť obal byl zcela v pořádku a bez známek poškození. Nabídl mi směšně malou slevu 300Kč (cca 3% z kupní ceny). Já trvám na výměně poškozeného dílu za díl bezvadný, neboť použití poškozeného dílu by bylo ošklivé po estetické stránce, ale hlavně by nebylo bezpečné smontovat skříň, když je poškozen vyštípnutím materiálu nosný díl skříně, která sama o sobě má hmotnost cca 200kg.


Produkt

https://www.relax-postele.cz/satni-skrine-s-posuvnymi-dvermi/satni-skrin-s-posuvnymi-dvermi-delia-160-cm/


Požadované řešení

Trvám na výměně poškozeného dílu za díl bezvadný. K poškození došlo nedostatečným zabalením těžkého zboží a absencí fixace jednotlivých dílů v krabici.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2025 06:37, před 7 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci.

Pokud by prodávající odmítl vadu odstranit (příp. by byla naplněna jiná z podmínek v § 2171 odst. 1 OZ), může spotřebitel žádat slevu z kupní ceny případně odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.