Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#80135Zrušení objednávky ze strany Alza.cz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2025, před 11 dny

Tomáš Tichý

Znění stížnosti

Dobrý den,
Zakoupil jsem 23.12.2024 na stránkách alza.cz :Rozbalené Grafická karta GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G za cenu 18 439 Kč(včetně dopravy)č. objednávky:***. Zaplaceno online kartou ihned. Produkt byl zalistován na stránkách jako SKLADEM viz. přiložené foto.
Dne 4.1.2025 mi byla objednávka na stránce alza.cz v záložce moje nákupy zrušena. Po kontaktování podpory mi bylo sděleno, že kvůli technickým důvodům jsem mohl objednat zboží, které nebylo skladem.
V obchodních podmínkách(https://www.alza.cz/obchodni-podminky-art10.htm) jsem se nedočetl že by alza v tomto případě mohla odstoupit od smlouvy.
Poprosil bych o objasnění zda alza v tomto případě může odstoupit od smlouvy.
Děkuji


Produkt

Rozbalené Grafická karta GIGABYTE GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G / objednávka č.***


Požadované řešení

Možnost zakoupit produkt za stejnou cenu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2025 16:46, před 7 dny

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.

Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.1.2025 16:16, před 3 dny

Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Omlouváme se za vzniklou situaci.
Bohužel v tomto případě došlo k systémové chybě, která umožnila vytvořit objednávku na již nedostupné zboží.
Chápeme, že tato situace je nepříjemná, avšak v tomto případě nemůžeme zboží doručit a poptávku tak uspokojit.

Mrzí nás to, ale vzhledem k objemu produktů, které každý den přidáváme na naše stránky, abychom uspokojili co největší počet zákazníků, se může stát, že se něco nepodaří.

Tímto bychom se Vám chtěli omluvit, že produkt nedokážeme dodat. Budeme rádi, pokud si případně vyberete jiný produkt z našeho katalogu a zachováte nám svou přízeň.

Zároveň jsme Vám v samostatné zprávě zaslali kompenzaci 300 Kč ve formě šeku na další nákup.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2025 14:45, včera

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Domníváme se, že pokud se jednalo o rozbalený ale nepoužitý kus, je společnost schopna závazek splnit dodáním nového zboží, jelikož kvalitativně by mělo být shodné se zbožím rozbaleným. Spotřebitel by tedy mohl na dodání zboží trvat.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k ní mohl vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.