Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#80143Zrušení objednávky ze strany Alza.cz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2025, před 10 dny

Jan Kozák

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 22. 12. 2024 jsem provedl objednávku zánovního dronu zn. DJI model Air 3S za cenu 14 490 Kč. Po úspěšném objednání zboží jsem objednávku řádně zaplatil a čekal na její vyřízení. Dne 23.12.2024 jsem obdržel od dodavatele email o změně dostupnosti s předpokládaným datem dostupnosti produktu ZÁNOVNÍ Dron DJI Air 3S (DJI RC-N3) dne 22.01.2025. Dne 31.12.2024 jsem byl ze strany dodavatele informován, že došlo k systémové chybě, která umožnila vytvořit objednávku na již nedostupné zboží. Současně s tímto mi přišel i poukaz na částku 300 Kč. Na tento email jsem ihned reagoval nesouhlasným stanoviskem a tímto jsem taktéž odmítl i postup kompenzace. Objednávka byla na stránkách dodavatele stále aktivní a to ve stavu "Zajišťujeme pro vás zboží". Dne 4.1.2025 jsem obdržel od dodavatele email o aktuální informaci o dostupnosti zboží ve kterém doslovně stojí: "Dobrý den, přes veškerou naši snahu zatím nemáme od dodavatele potvrzený termín dodání Vámi objednaného zboží. Chcete-li na dodání i nadále čekat, nemusíte dělat nic. Zboží pro Vaši objednávku i nadále zajišťujeme.". Na tento email jsem proto nereagoval. Tentýž den jsem ovšem obržel email od dodavatele, ve kterém mě informovali o vrácení zaplacené částky. Na tento email jsem dodavateli opětovně odpověděl, že nesouhlasím se zrušením objednávky. Dále následovali dva telefonáty se zákaznickým oddělením dodavatele, ve kterém mě bylo ujištěno, že se případem zabývají a že budu informován. Informován jsem byl dne 5.1.2025, kdy mi bylo emailem dodavatelem sděleno, že zboží nebylo nikdy skladem a ke vzniku došlo pro systémovou chybu. Současně mi byl poskytnut další poukaz ve výši 300 Kč. V posledním emailu směrem k dodavateli dne 5.1.2025 jsem napsal, že nesouhlasím s navrženou kompenzací a odmítám obdržené poukazy. Dodavateli jsem navrhl, že v případě, že není zánovní zboží skladem, navrhuji dodání zboží použitého, případně nového.

Považuji se za věrného kupujícího u prodejce Alza.cz, kde jsem provedl již mnoho objednávek za velké peníze, ale toto jednání mě opravdu zklamalo. D-testu děkuji za snahu a případnou pomoc při vyřešení problému.


Produkt

Dron DJI Air 3S (DJI RC-N3), odkaz: https://www.alza.cz/dji-air-3s-dji-rc-n3-d12611344.htm


Požadované řešení

Jako jediné řešení vidím dodání tohoto produktu ve stavu požitém, případně novém.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2025 09:40, včera

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.

Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.