Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#80148Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2025, před 10 dny

Jan Schier

Znění stížnosti

Dne 24.11.2024 jsem zakoupil elektrické struhadlo ETA Grata 5079 90000 jako vánoční dárek. Po jeho vybalení jsem zjistil vnitřní prasklinu (na povrchu odlišné probarvení) pláště přístroje - viz foto. Přístroj byl vybalován šetrně, jeho pád mohu vyloučit.
Reklamováno 26.12.2024 odesláním z Alzaboxu. Před reklamací nebyl přístroj použitý.
Reklamace zamítnuta se zdůvodněním "Během testování autorizovaným servisním technikem bylo zjištěno mechanické
poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá."
S vyřízením nesouhlasím, domnívám se, že poškození vzniklo již při výrobě.


Produkt

Elektrické struhadlo ETA Grata 5079 90000, Produkt ETAES919


Požadované řešení

Výměna přístroje, případně vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2025 07:09, před 7 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.1.2025 19:49, před 2 dny

Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření. Pokud naši zákazníci eviduji u své objednávky jakékoliv nesrovnalosti, mají nám tuto skutečnost nahlásit ve svém vlastním zájmu neprodleně, po jejím dodání. Pokud od dodání objednávky uběhne delší časová prodleva, není již bohužel možné ověřit, zda-li k poškození nedošlo v důsledku používání produktu, ze strany zákazníka. Je mi líto, ovšem vyjádření naší společnosti je v tuto chvíli nadále neměnné. Tuto informaci jsme již panu Schierovi zasílali na jeho e-mailovou adresu, v rámci oddělení péče o zákazníky. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2025 14:52, včera

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby zboží co nejdříve po převzetí kontrolovali, aby předešli obdobným problémům. Domníváme se, že pokud nebyla poškozená krabice při dodání zboží, nemohl spotřebitel bez vybalení zboží vadu zboží předpokládat. Domněnka vadnosti v tomto případě stále platí, a společnost by tedy musela prokázat, že zboží bylo spotřebiteli doručeno bez vady.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.