Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#80157Havárie autobusu 29.12.2024

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2025, před 10 dny

Natalija Ponigerova

Znění stížnosti

29.12.2024, linka 919, Vídeň – Brno. Na dálnici v Rakousku autobusu upadla dvě kola na jedné straně. Je zázrak, že jsme se nepřevrátili a nezabili. Řidiči se podařilo zastavit, ale ani z jeho strany ani ze strany Flixbusu nebylo vidět snahu o nalezení řešení. Dostali jsme SMS, že spoj je zrušen z důvodu technické závady a máme si najít jiný. Ztrátu DVOU kol během jízdy nepokládám za technickou závadu, ale za trestuhodnou nedbalost, že autobus v takovém stavu byl vůbec vypraven na cestu.

Po několika marných pokusech kontaktovat Flixbus nám bylo doporučeno vrátit se jiným autobusem do Vídně a sami si najít jiný spoj do Brna, což bylo pro většinu pasažérů nepřijatelné. Sami jsme pak zjistili, že asi za dvě hodiny jede jiný Flixbus po stejné trase, tak jsme požádali řidiče, aby se s ním spojil a zjistil, zda jsou v něm volná místa a mohl by nás vzít s sebou.

Přístup Flixbusu je, že se nestalo nic zvlástního. Nejdříve nikdo vůbec nereagoval, poté, co jsem je kontaktovala, mi nabídli jedině vrácení jízdného, což v takové situaci pokládám za samozřejmost. Žádám ze strany Flixbusu uznání viny na jeho straně, omluvu a kompenzaci za utrpěný šok, protože jsme se mohli zabít a rovněž za nečinnost, v jejímž důsledku se cestující o sebe museli postarat sami.


Produkt

Flixbus linka 919


Požadované řešení

Žádám ze strany Flixbusu uznání viny na jeho straně, omluvu a kompenzaci za utrpěný šok, protože jsme se mohli zabít a rovněž za nečinnost, v jejímž důsledku se cestující o sebe museli postarat sami.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2025 07:03, před 16 hodinami

Dle přepravních podmínek platí, že v případě zrušení nebo zpoždění spoje, FlixCompanies nebo provozovatel autobusové stanice oznámí cestujícím situaci co nejdříve.

Pokud existuje odůvodněný předpoklad, že odjezd rezervovaného spoje bude muset být zrušen, mají cestující tyto možnosti:
a) mohou pokračovat v cestě při nejbližší možné příležitosti na jiné trase vedoucí do destinace stanovené ve smlouvě o přepravě, a to za podmínek srovnatelných s podmínkami uvedenými ve smlouvě; nebo
b) mohou požádat o proplacení jízdného a o volnou zpáteční jízdenku na autobus jedoucí do místa odjezdu stanoveného v příslušné přepravní smlouvě.
Nárok na úplné proplacení zakoupené jízdenky vzniká jak pro část absolvované trasy, tak i pro neabsolvovanou trasu v případě, že byla cesta zmařena vzhledem k původnímu plánu cesty cestujících. Náhrada bude provedena v penězích do 14 dnů od obdržení požadavku na odškodnění nebo předložení nabídky volby podle písmene a) nebo b), nesouhlasí-li cestující s jinou formou náhrady.

Dále je zde uvedeno, že v případě, že se vozidlo během jízdy stane nefunkčním, společnost Flix nabídne cestujícím pokračování přepravy náhradním vozidlem nebo přepravu do vhodného místa čekání, odkud může cesta pokračovat. Další případné nároky vzniklé v souvislosti se zrušením nebo zpožděním spoje nejsou vyloučeny.

Pokud tedy společnost nenabídla spotřebitelům možnost přepravy náhradním vozidlem či přepravu do vhodného místa čekání, porušila tím své smluvní podmínky. V takovém případě dle § 2913 občanského zákoníku platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.