Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.11.2013 jsem zakoupila dámské trekové celokožené pohorky. V době nákupu se mělo jednat o nejkvalitnější model v dané kategorii, čemuž odpovídala i nejvyšší cena tohoto modelu 3999,- Kč. Boty jsem začala využívat v následující sezóně k běžným výletům na hory. Bohužel netrvalo dlouho a u obou bot se začal odlepovat po obvodu svršek od podešve. Vzhledem k tomu, že s botami evidentně nebylo něco v pořádku jsem jejich 1. rozlepení reklamovala dne 5. 8. 2014. Reklamace mi byla uznána a boty opraveny zalepením. Boty jsem používala po opravě minimálně, neboť končila sezóna, využívat jsem je začala až na jaře 2015. Bohužel při opětovném použití se boty znovu rozlepily, nejen v místech po opravě, ale i na dalších místech po celém obvodu bot. Podotýkám, že jsem si k botám zakoupila i náležitou impregnaci a byla poučena, jak se o ně starat, aby mi vydržely co nejdéle, takže jsem tak také činila. Bohužel ani vzorná péče o boty nepomohla, aby se znovu nerozlepily a musela jsem boty reklamovat znovu, s tím, že ale v této době byly boty ještě "jako nové" a kromě rozlepení to na nich bylo i vidět. V 2. reklamaci dne 10.5.2015 je v popisu stavu bot i uvedeno, že jsou boty jako nové! Tato 2. reklamace byla znovu uznána s tím, že boty byly opraveny, tzn. opětovně zalepeny. U obou reklamačních řízení jsem v době sezóny byla cca po 20 dnech bez obuvi a nemohla je používat. Nicméně vzhledem k tomu, že obě reklamace mi byly uznány bez jakékoliv zmínky o mém nevhodném nebo nesprávném používání obuvi, nebo jejich mechanickém poškození... jsem doufala, že druhá oprava již vydrží. Přestože nechodím na hory nijak často, oprava vydržela 3 měsíce a na botách se rozlepil nejen svršek od podešve, ale i špice. Boty byly znovu odeslány na reklamaci s tím, že tato REKLAMACE NEBYLA UZNÁNA a to z důvodu, že boty jsou opotřebené, použité a rozlepení je minimální. Tvrzení o minimálním rozlepení se nezakládá na pravdě, což dokazuje i popis obuvi při předání na reklamaci, kdy boty byly rozlepeny obě a nejen po obvodu, ale i ve špici. Tuto 3. reklamaci - NEUZNANOU vyřešil prodejce tím, že se rozhodl obuv znovu opravit - což znamenalo znovu zalepit a obuv mi byla zaslána zpět. Vzhledem k tomu, že se mi boty ale vrátily tentokrát lepidlem vyloženě znečištěné, oprava už na první pohled byla nekvalitní, kůže na obuvi byla od lepidla úplně zatvrdlá, některé rozlepené části bot ani zalepeny nebyly (špice), jsem boty odmítla převzít a podala 26.9.2015 NESOUHLASNOU REKLAMACI. Tato mi byla dne 2.10.2015 neuznána s tím, že boty byly opraveny standardně a oprava nekazí celkový vzhled obuvi a boty jsou běžně opotřebené. S tímto tvrzením nesouhlasím, protože já se snažila poukázat na to, že s obuví není něco v pořádku ihned po krátkém užívání, kdy boty ještě opotřebené ani náhodou nebyly a byly používány minimálně. Toto tvrzení je doloženo i v popisu stavu obuvi, kdy jsem je na reklamaci podávala podruhé. Ještě v té době byly boty dle popisu jako nové. Nejedná se o zimní boty, takže v období zimních měsíců ani nemohly být používány vůbec a ležely ve skříni. Velmi mě mrzí, že v této kategorii obuvi jsem si u tohoto prodejce už ani nemohla koupit dražší obuv, protože tato byla nejdražší a prezentována v této kategorii, jako nejkvalitnější. Přece se nemůže takto kvalitní obuv, které věnujete maximální péči rozlepit hned po pár použitích... a pak následně i po opravě. Věřím, že pokud bych obuv odeslala do odpovídající zkušebny na otestování, zjistí se, že s obuví nebylo něco v pořádku již od začátku.
Boty KEEN w. glarus US 7 bkga, dle popisu výrobce: velmi lehký a pohodlný model dámské, kotníkové, celokožené pohorky. Kvalitní kožený svršek spolu s membránou KEEN.DRY dokonale ochrání vaše nohy před nepřízní počasí.
Vzhledem k tomu, že obuv je po poslední reklamaci opravena nedostatečně, tzn. že na některých místech zalepena není vůbec, na jiných místech je místo místa rozlepení polepena od lepidla i kůže obuvi, mohu boty akorát tak vyhodit. Snažila jsem se boty reklamovat ještě v době, kdy byly použity úplně minimálně a protože jsem byla nucena je používat i po opravách, jsou nyní ve stavu, kdy je používat nemohu vůbec. Riskuji totiž, že mi do nich bude z důvodu neustálého nedostatečného zalepování zatékat. Požaduji výměnu vadného páru obuvi, případně vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže však prodávající reklamaci neuzná, nemůže na zboží provádět jakoukoli mimozáruční opravu bez souhlasu kupujícího. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť tím prodávající fakticky znemožňuje kupujícímu rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.