Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobry den,
Mam u vas objednanout televizi uz mesic a stale mi to pise objednano u dodavatele. Pred vanoci mi bylo telefonicky sdeleno ze je jiz na sklade a ze do druheho dne mi prijde mail kdy bude dorucena. Bohuzel nic. Stale jsem volala bylo mi slibeno do konce roku , opet nic a takhle dale to pokracuje … bylo pry urgentne psano na sklad ze mi zavolate zpatky a uz cekam zase asi 4 dny … mam toho uz plne zuby … dostala jsem na prvni volani jako omluvu 10% slevu , ale k cemu kdyz televize stale nikde a zadne info tez ne !! Byla bych rada aby byla co nejdrive uz dodana u me doma. Kdyz uz je na sklade takovou dobu. Diky
Tomson
Poslat mou objednavku s velkou slevou , pokud to trva takto dlouho a bylo stale volano
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Bohužel jsme skutečně na naskladnění vybraného zboží čekali delší dobu, a to z kapacitních důvodů našeho skladu a velkého množství aktivních objednávek.
Po naskladnění jsme vytvořili novou objednávku, avšak její expedice nebyla možná z důvodu nadrozměrnosti zboží, které žádný z našich dopravců nebyl schopen převzít. Celou situaci nyní aktivně řešíme interně, abychom zjistili, zda problém nezpůsobila chyba systému.
Objednávka je aktuálně evidována jako stornovaná. Využitou slevu jsme tak převedli na nový slevový kód, který jsme dne 9. 1. 2025 zaslali e-mailem majiteli objednávky. Tento kód může využít při jakémkoliv dalším nákupu.
Velmi nás mrzí způsobené komplikace a omlouváme se za nepříjemnosti.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je např. nemožnost dodání zboží odpovídající objednávce.
Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.
Pokud by však spotřebitel souhlasil s odstoupením od smlouvy, platí následující:
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se mohla ke stížnosti vyjádřit.