Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Firma už mi asi měsíc vkuse posílá SMS "Stále evidujeme dlužnou částku 58000" a ještě jednu s částkou 48000. Teď mi začali dokonce volat v hovoru se ozve jenom robot Radek. Nikdy v životě sem si peníze nepůjčoval ani nic podobného takže jsem si 100% jistý že žádný dluh nemám.
Možná si našli nějakou skulinku v zákoně, která jim dovoluje toto provozovat ale po morální stránce je to nepřípustné, okrádat lidi, kteří tomu třeba vůbec nerozumí a všechny peníze jim pošlou a když se nenechají nachytat a dají negativní recenzi o tom co firma dělá tak se vymlouvají na to, že telefonní číslo "oběti" musel mít dřív ten dlužník nebo něco podobného.... Viděl jsem, že je zde i další stížnost na uplně to samé na úplně stejnou firmu z roku 2021. To jenom dokazuje jak dlouho už tohle vůbec dělají.
Firma vymahající falešné dluhy
Aby policie začala tuto společnost vyšetřovat protože není založená na ničem jiném než na podvodech.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek vůbec nevznikl nebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.