Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Je až z podivem jak majitel reaguje na omluvu zákazníka. Zásilku jsem nestihla vyzvednout. Cestovala jsem ze zahraničí, omluvila jsem se a přesto všechno my bylo e-mailem pohrozeno, pokud nezaplatil poštovné bude vymáháno, když jsem se ohradilo, ze jsem odstoupila písemně od smlouvy , navýšil my p. Fišer částku ze 160,-Kč na 360,-Kč. Že účtuje i balné, expedici a jiné. Přitom vím, ze firmy mají paušální a množstevní ceny za odesíláni a využívání přepravních firem… konkrétně Zásilkovna , by účtovala za zásilku pro mě 79,-Kč. Smutné jednání . Nedoporučuji !
Nabíječka
Odstoupení od smlouvy nebylo akceptováno, místo toho se firma uchýlila k výhrůžkám
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Pokud by spotřebitel měl povinnost zboží převzít avšak by tak neučinil, jednalo by se o porušení smluvní povinnosti a druhá strana tak může po škůdci požadovat škodu z toho vzniklou (např. poštovné zpět a uskladnění zboží).
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník u nás objednával zboží, které bylo standartně zasláno. Zákazník následně odstoupil od smlouvy. Bylo mu tedy oznámeno, že zboží buď může převzít a vrátit nám ho zpět. Či v případě nevyzvednutí je účtováno poštovné. Zásilka vyzvednuta nebyla, a bylo naúčtováno běžné poštovné. Na tuto adresu zákazník začal nevybíravě na nás útočit s tím, že odstoupil od smlouvy a nic platit nebude. Bylo mu tak sděleno, že máme právo na úhradu kompletníhch nákladů, nikoliv jen přepravy. K žádnému vyhrožování nedošlo, pouze k oznámení, že pokud nebude uhrazeno, může být předáno dále k řešení. Z naší strany tedy vše proběhlo tak jak udává zákon o ochraně spotřebitele, což potvrzujete i ve Vašem textu.