Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Vážené dámy a pánové,
obracím se na vás se žádostí o pomoc při řešení reklamace vozidla, které jsem koupila u společnosti AURES Holdings a.s. (AAA Auto).
Vozidlo CITROEN C4 Space Tourer, rok výr. 2018; bylo zakoupeno dne 23.6.2024. Po půlroční době užívání se objevily následující závažné technické závady, konkrétně: vadné turbodmychadlo, pístní kroužky a DPF filtr.
Navíc jsem zjistila, že vozidlo bylo v červnu 2020 účastníkem nehody, která nebyla při prodeji zmíněna. Nehoda byla hlášena jako pojistná událost se zásahem do přední části vozu- viz Výpis z historie vozu.
Tato skutečnost nebyla při koupi vozidla sdělena, což považuji za porušení mých práv jako spotřebitele, neboť vozidlo bylo prodáno jako nebourané.
Společnost AURES Holdings a.s. reklamaci ze dne 23.12.2024 zamítla a já nyní hledám další možnosti řešení této situace, protože s tímto rozhodnutím nesouhlasím, neboť se domnívám, že vady byly přítomny již při koupi vozidla a nejsou způsobeny nesprávným užíváním. Domnívám se, že mě jako spotřebitele uvedli v omyl, a žádám o Vaši pomoc při ochraně mých práv.
Prosím vás o radu a případné zastupování v tomto sporu, aby byla zajištěna spravedlnost a odpovídající řešení této situace.
Děkuji za vaši pomoc
S úctou,
Sanetříková
přijetí mé reklamace, odstoupení od smlouvy a navrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.