Společnost


avella s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80175Podvodné jednání ze strany dodavatele - nevrácení platby za nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2025, před 9 dny

Renáta Kopcová

Znění stížnosti

Na eshopu www.mallik.cz jsem si objednala dne 3.12.2023 zboží, vybrala jsem si platbu převodem, jelikož po přečtení kladných recenzí na dvou srovnávačích jsem si říkala, že to risknu. U zboží byla uvedena dodací lhůta 8 - 10 pracovních dní. Když se blížil termín dodání, informovala jsem se, jestli mi bude zboží doručeno v uvedeném termínu, bylo mi sděleno, že s expedicí počítají hned následující den. Po dotazu, zda by bylo možné mi sdělit číslo zásilky, mi bylo odpovězeno, že zboží bylo předáno přepravci, do Vánoc to nestihnou dodat a že je mám kontaktovat po novém roce. Po dalších několika urgencích dodání a ujištění ze strany dodavatele, že zdržení není na jejich straně. Žádala jsem tedy odstoupení od smlouvy, což bylo akceptováno, ale do dnešního dne peníze vrácené nemám. Od té doby pan Kubelka změnil chování a choval se jako podvodník..info o části komunikace viz níže.

Zpráva ze dne 15.1.2024 ..neboť máme neustálé problémy s přepravní společnosti, nyní bude vyřešeno ukončením spolupráce, a bohužel nejsme schopni garantovat řádné dodání, ač neradi jsme nuceni Vaši objednávku zrušit.
Uhrazená částka vám bude řádně vrácena na účet ze kterého byla zaslána a to včetně částky úroků navíc, což u nás děláme.
Velmi se omlouváme, ale v tuto chvíli je to jediné řešení dané situace, tak abychom neustále neřešili ten samý problém.
S pozdravem
P.Kubelka
jednatel společnosti

Zpráva ze dne 27.2.2024:
Dobrý den p. Kubelko,
zasílám mou poslední žádost o zaslání částky 4498,98 Kč zpět na můj účet z důvodu storna objednávky kvůli vašemu pochybení.
Zatím jsem nepodnikla žádné kroky, chovám se stále velmi slušně, ale kontaktuji policii a ČOI kvůli podvodnému jednání z vaší strany, pokud mi nepošlete mé peníze zpět do 2 dnů. Opravdu chcete chodit po výsleších na policii jako obžalovaný z podvodu? Prostě pošlete mi zpět peníze, které vám nepatří.

Zpráva ze dne 5.3.2024:
Vážená paní,
zastavte se za nějakým, nejlépe, právníkem a nechte si vysvětlit jak je charakterizován podvod a možná pak nebudete psát ty nesmysly co píšete.

Je tady někdo, kdo zaslal žalobu na policii pro podvodné jednání a nezákonné obohacování? možno mě kontaktovat na e-mail: kopcova.renata@seznam.cz


Produkt

Polohovací křeslo Jordan


Požadované řešení

Vrácení peněz, žaloba na polici a ČOI


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2025 07:16, před 7 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti avella s.r.o., Chudenická 1059/30, 102 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již podle popisu stížnosti učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V krajním případě je možné obrátit se na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.