Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Opět se stalo, že mi nebyla zásilka doručena do boxu, ale na výdejní místo - údajně z důvodu nedostupnosti místa ve výdejním boxu. Zvláštní, že toto se mi nestalo u žádné jiné přepravní společnosti, ale vždy jen s PPL. Ani přes mé urgence a stížnosti, že jsem si objednala službu doručení na výdejní box a ne do výdejního místa (z důvodu mé časové vytíženosti a nemožnosti dostavit se v otevírací dobu na výdejní místo), nebylo mé žádosti ani stížnostem vyhověno. PPL vůbec nezajímá, co si zákazník objedná a hlavně zaplatí za službu, a doručují tak, jak se jim to hodí. Dokážu pochopit, že je určený výdejní box plný. Ale nechápu, proč tedy není doručeno do jiného výdejního boxu, ale na výdejní místo. Dopravu přes PPL objednávám vždy v nejkrajnějším případě, jinak volím jiné zásilkové služby. Po této další zkušenosti nebudu přes PPL objednávat už nikdy.
Doručování do výdejních boxů Cheb.
V případě obsazenosti výdejního boxu má být uloženo do jiného výdejního boxu. Ne změnit bez svolení zákazníka objednanou službu na jiný druh doručení, v mém případě uložení na výdejní místo.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti PPL CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.ppl.cz/kontaktni-formular, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.