Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaslali mi nefunkční baterií do mobilu.
N
ákup na ExaSoft Holding a.s.Rudé armády 651/19a 73301Karvina-Hranice
Baterie EVOLVEO produkt EP-750-BAT
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu. Mrzí nás vzniklá situace, ale podle dostupných informací jsme od Vás dosud neobdrželi žádný podnět či dotaz týkající se uvedeného problému. Abychom mohli Vaši záležitost co nejrychleji vyřešit, prosíme, obraťte se na naše reklamační oddělení. Nejjednodušší způsob, jak podat reklamaci, je prostřednictvím našeho online formuláře, který naleznete na této stránce: https://www.exasoft.cz/default.asp?inc=inc/00_LS/rozcestnik/jak-postupovat-pri-reklamaci.html. Případně můžete použít e-mail reklamace@exasoft.cz. Vaši reklamaci prověříme a uděláme vše pro její rychlé vyřešení.
Děkuji za pochopení
S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu