Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#80188Nedodání zakoupeného produktu iPhone 14 pro max

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2025, před 8 dny

Jakub Hájek

Znění stížnosti

22.12.24 byl na alza.cz zakoupen produkt iPhone 14 pro max č.o ***- zánovní,skladem s do 24 hod obědbaš ráno máš,
Zboží druhý den nedorazilo, při dotazu na termín doručení my 23.12.24 bylo odpověděno že čeká na termín doručení od dodavatele.
Nutno podotknout, že produkt byl stále alzou nabízen a to až do 27.12.24
28. 12.24 bylo alzou zděleno, že zboží není k dizpozici a bylo nabídnuto storno objednávky individuální nabídka na jiný telefon.
Storno objednávky jsem odmítl i přesto byla zrušena a peníze vráceny.
Po reklamaci zrušení objednávky následoval kolotoč obecných odpovědí s nulovou informační hodnotou a příslibu vyřešením situace poskytnutím slevy na alternativní produkt
6.1.25 byla konečně uskutečněna nabídka
Konkrétně sleva 2000 na produkt iPhone 15
Což po 13 dnech po Vánocích bez vánočního dárku beru jako znak největšího možného pohrdání zákazníkem .
Celá věc podaná na čoi pro podezření z klamného jednání


Požadované řešení

Byla požadováno dodání zakoupeného zboží , popřípadě alternativy shodných tech.parametrů


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2025 10:55, včera

V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami. Jedním ze zákonem stanovených důvodů je také nemožnost dodání zboží odpovídajícího objednávce.

Podle § 1764 občanského zákoníku však platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.

Jestliže spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.