Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
V červenci 2024 jsme měli zpožděný let o 17 hodin z Hughady, 2 malé děti, které seděli 5 hodin v letadle s deci vody, informace nula, pote zpět na hotel a přílet domu druhý den k večeru, spánek nulový. Formulář zaslán po příletu s žádostí o finanční kompenzaci. Za 2 měsíce přišla nabídka voucherů, které nemáme šanci využít, ihned odmítnuto a od te doby nikdo nekomunikuje. Na infolince mi bylo sděleno, že mám neustále posílat maily. To jako vážně!!! Všechny dokumenty zaslány spolu s formulářem.
Zpožděný let
Finanční kompenzace na bankovní účet, ne vouchery
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu. Veškeré nároky vztahující se ke zpoždění letu jsou uvedeny v článku 6 výše zmíněného nařízení.
Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Celý postup řešení stížnosti nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.
Spotřebitel se může obrátit se vzniklou situací i na ombudsmana společnosti Smartwings, a.s., jestliže má pocit, že společnost reklamaci či jiné podání vyřídila nesprávně či nedostatečně. Více informací o této možnosti spotřebitel nalezne zde: https://www.smartwings.com/ombudsman.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.