Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28.8.2013 nakup telefonu SONY XPERIA u spolecnosti ELEKTRO WORLD
Cislo zakazky:312560560,312560312
25.1.2014 1. Reklamace vypadava signal – opraveno
27.8.2015 2. Reklamace - vypadava signal
Reklamace neuznana
Odvolani nesouhlas
Doporučeno – vymenit SIM kartu pry „je to chyba O2“
Zajistili jsme novou SIM kartu od O2, ze strany O2 je „vse v poradku“
Po vlozeni nove SIM karty druhy den telefon zase nefunguje!
17.9.2015 3. Reklamace - opet vypadava signal, nefunkcni internet
Reklamace opet neuznana!!!
Zkouseli jsme jinou SIM ve stejnem telefonu – NEFUNKCNI INTERNET
Reklamace c.107 83 99 servis ELEKTRO WORLD Arvata Stochov
Nemame duveru v tento typ telefonu a durazne zadame odstoupeni od smlouvy v dusledku naší nedůvěry!
Ing. Ladislav Žák České budějovice
Odstoupeni od smlouvy
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Pokud se vada objeví, muže spotřebitel u prodávajícího uplatnit reklamaci. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do 3 dnů. Na vyřízení reklamace má prodávající lhůtu 30 dní. Dle § 627 občanského zákoníku se doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud zboží odmítne přijmout k opravě, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace.
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Žáku,
pročetla jsem si pozorně Váš podnět a podrobně jsem si prošla výsledky uplatněných reklamací.
První reklamace byla uplatněna se závadou vypadává signál dne 25.1.2014 a ukončena dne 3.2.2014 s výsledkem uznání závady a opravení výrobku.
Následné reklamace byly uplatněny:
dne 27.8.2015 s výsledkem neuznáno závada se neprojevila.
dne 17.9.2015 s výsledkem neuznáno závada se neprojevila
dne 17.10.2015 s výsledkem neuznáno závada se neprojevila
Ani v jednom z případů posledních třech reklamací nebyla shledána vada, kterou jste popisoval, respektive popisovala paní Žáková, která reklamace uplatňovala.
Pokud jste zkoušeli u svého operátora vyměnit SIM kartu a ani tato výměna nepomohla problém vyřešit, pak vidím jediné možné řešení a to obrátit se na soudního znalce z oboru, aby Vám vypracoval znalecký posudek, pokud neustále problémy přetrvávají a výrobek není možné používat.
Jakmile budete mít odborný posudek, který bude znít ve Váš prospěch a znalec potvrdí existenci Vámi popisované vady, pak se prosím s tímto posudkem obraťte znovu na nás.
Budeme se snažit vyřídit problém bez dalších průtahů co nejrychleji a k Vaší spokojenosti.
Považuji za důležité Vás upozornit na skutečnost, že výrobek byl zakoupen dne 28.8.2013, což znamená, že i po prodloužení doby, kdy byl výrobek v servisu skončila záruční doba. Proto doporučuji řešit znalecký posudek a posouzení výrobku v co nejkratší době.
Jedině tak budeme schopni situaci řešit.
S úctou
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.