Počet nahlášených stížností: | 192 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
udělal jsem chybu a zaregistroval se před více jak 2lety na portálu www,sexaferky,cz provozovanou společností date4friend.AG.na portále jsem apk už aktivně nebyl
.Aby se tam dalo normálně komunikovat,aktivoval jsem VIP .myslím si, že na měsíc,nepamatuji se. provozovatel mě samozřejmě doběhnul s automatickou prolongací VIP členství a celý rok 2023 až do řijna 2024 mě z účtu odebríral 592kč.Proč si nestrhli platbu listopad ,prosinec a leden nevím..domnívám se však,že to bude z důvodu ,že jsem měl odebranou kakrtu z paypálu,nebo končí platnost karty mám to do března
.Provedl usem tedy písemnou výpověd na jejich suportu a bylo mě odpovězeno,
Ahoj ***,
děkujeme za tvou zprávu.
Tvou výpověď jsme přijali a zpracovali v souladu s dohodnutými smluvními podmínkami a ohledem na výpovědní lhůtu.
Tím tvé členství vyprší dne 2025-02-02. Samozřejmě můžeš i nadále všechny prémiové výhody do data vypršení bez omezení využívat.
Chtěla bych Tě upozornit na to, že výpověď Tě neosvobozuje od smluvních závazků a odpovídajících plateb.
V současné době evidujeme nesplacené pohledávky.
V případě přetrvávajícího neplacení budou pohledávky předány naší inkasní společnosti.
Aby k tomu nedošlo, můžeš vše snadno kompenzovat tvou oblíbenou platební metodou pomocí následujícího odkazu:
https://secure.date4friend.ch/loginnow/4935811/96079a7dec0d70802bccc90917910801
Veškeré poplatky spojené s platbou hradí plátce.
Můžeš se samozřejmě kdykoliv znovu přihlásit jako prémiový člen!
Bylo by přece škoda již dále neflirtovat!
S pozdravem,
Kate
mám asi tedy nějakou nezaplcenou pohledavku viz přílohy může to být také podvod) mám zablokovaný účet,ale platba kartou selhala, jiná platba tam vybrat nejde, žádal jsem o možnost převodu z účtu,ale nereagují
jak postupovat dál?,ted už čekám je na nějakou výzvu inkasní společnosti, rád bych vše vyrovnal ale není jak ,platit někomu pořád dokola nechci,je to začarovný kruh Přpadně bych se rád spojil s lidmi ,co to úspěšně dořešili
smlouva se seznamkou by měla být vypovězena,pohledávky k ní zaplaceny. Potvrdili mě mailem ,že žádné pohledávky nemají,ale že musím zaplatit i inkasním agenturám,které prý dluhy od Date4friend převzaly Fairmount GmbH (spisové číslo ***) z Německa a to 32,40 Eura a Inkasní agentuře Auer Witte Thiel 36,74Euro (spisové číslo ***)
Vzhledem k tomu ,že nejde až tak o velkou částku ,jsem zaplatil i to převodem SEPA, potvrzení o platbě samozřejmě mám.
Obě inkasní společnosti mě poslali mail stejného znění
Váženíý pane Hrdli ìka,
provedli jste platbu naší mandantce bezprostředně poté, kdy jsme už byli pověřeni vymáháním pohledávky. V okamžiku úhrady jste už byli v prodlení, takže musíte v první řadě vyrovnat také náklady na naše zapojení.
Vyzýváme Vás, abyste poukázali aktuálně ještě existující zůstatek pohledávek ve výši 32,40 EUR na uvedený účet s uvedením spisového čísla do 16.01.2025. Po marném uplynutí lhůty jsme povinni tento zbývající nárok vůči Vám prosadit soudní cestou. Mějte prosím na paměti, že naše mandantka v žádném případě nebude rezignovat na žádnou část pohledávky. Naše mandantka rovněž není svolná převzít Vaším jednáním při platbách vznikající náklady.
Ještě nezaplacená částka může být případně Vámi vyrovnána přiměřenými měsíčními splátkami. Za tím účelem musíte ve výše uvedené lhůtě zaslat návrh úhrady formou splátek, nebo odeslat e-mailem na ratenzahlung@fairmount.de.
Níže ještě jednou shrnutí všech relevantních platebních údajů:
***
Doufáme, že úhradu ve lhůtě provedete, abychom nebyli nuceni své mandantce doporučit uplatnit pohledávku soudní cestou. Po obdržení dlužné částky spis odložíme.
Vážený pane Hrdli ìka,
provedli jste platbu naší mandantce bezprostředně poté, kdy jsme už byli pověřeni vymáháním pohledávky. V okamžiku úhrady jste už byli v prodlení, takže musíte v první řadě vyrovnat také náklady na naše zapojení.
Vyzýváme Vás, abyste poukázali aktuálně ještě existující zůstatek pohledávek ve výši 36,74 EUR na uvedený účet s uvedením spisového čísla do 16.01.2025. Po marném uplynutí lhůty jsme povinni tento zbývající nárok vůči Vám prosadit soudní cestou. Mějte prosím na paměti, že naše mandantka v žádném případě nebude rezignovat na žádnou část pohledávky. Naše mandantka rovněž není svolná převzít Vaším jednáním při platbách vznikající náklady.
Ještě nezaplacená částka může být případně Vámi vyrovnána přiměřenými měsíčními splátkami. Za tím účelem musíte ve výše uvedené lhůtě zaslat návrh úhrady formou splátek, nebo odeslat e-mailem na kolekce@auerwittethiel.com.
Níže ještě jednou shrnutí všech relevantních platebních údajů:
***
Doufáme, že úhradu ve lhůtě provedete, abychom nebyli nuceni své mandantce doporučit uplatnit pohledávku soudní cestou. Po obdržení dlužné částky spis odložíme.
OBĚMA SPOLEČNOSTEM JSEM NAPSAL ,ŽE JSEM PLATBU POSLAL S PŘILOŽENÝM DOKLADEM, PATBA PROVEDENA 9.1.2025
Jsem zvědavý, co budou chtít dál
date4friend AG
pokusit se uhradit pohledávku ,kterou údajně mám na portálu www sexyferky.cz
|
Tweet |
Společnost date4friend AG provozuje síť internetových seznamek.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V případě soudního sporu by tedy musela společnost prokázat, že závazek skutečně vznikl. Zda bude daný způsob prokázání dostatečný, závisí na individuálním posouzení soudu.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
U registrovaných uživatelů dle dostupných informací dochází k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že spotřebitel není povinen výzvám inkasní agentury vyhovět. Inkasní agentura ze zákona nemá ani žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.