Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 17 |
Na základě informací zveřejněných na https://volita.cz/sluzby jsem si domluvil schůzku se servisním poradcem vaší firmy VOLITA servis Brno. Ten dne 8. 11. 2024 při osobní návštěvě všechna okna v našem bytě pečlivě prohlédl a proměřil. Vše si přitom zapisoval do svého notebooku a něco počítal. Pak mi sdělil předběžnou, značně vysokou cenu za výměnu těsnění v oknech s tím, že používáte speciální těsnění, která jsou sice velmi drahá, ale zato spolehlivá a řádně těsní po výrazně delší dobu než těsnění standardní.
Výměnu těsnění pak provedl servisní technik v dohodnutém termínu dne 15. 11. 2025. Pracoval zručně a s prací (výměnou těsnění ve všech čtyřech dvou-oknech našeho bytu) byl hotový za dvě a půl hodiny. Přestože použil jiné těsnění, než které si původně přinesl (a které bylo zřejmě zahrnuto v předběžné cenové kalkulaci), požadoval k mému překvapení naprosto stejnou částku, jaká byla stanovena v této kalkulaci (19042 Kč.).
Proto jsem kontaktoval vaši firmu s žádostí o dodání řádné faktury, ze které by především byla zřejmá cena použitého těsnění. Po několikátém opakovaní této žádosti mi zavolal servisní poradce a sdělil mi, že mému požadavku na fakturu nemůže vyhovět z důvodu, že podepsal mlčenlivost s firmou dodávající servisu VOLITA ta drahá těsnění, a proto že mi nemůže sdělit ani cenu, ani jméno této firmy. Sdělil mi však, že cena práce a cena těsnění je „tak na půl“ (tj. cca 10 00 Kč za dvě a půl hodiny práce!). Navíc jsem obdržel e-mail od regionálního manažera, s nímž jsem nikdy předtím nebyl v kontaktu, a z tohoto e-mailu bez dalšího komentář cituji: ”V žádném případě Vás to neopravňuje diktovat nám takové požadavky. Uvědomte si laskavě, že se nacházíte v pozici zákazníka a ne majitele společnosti Volita Group a.s.”
O produktu (použitém těsnění) nic nevím, vypadá však stejně, jako těsnění standardně nabízená na internetu. Jinak viz výše.
Provést kontrolu poskytnuté služby a zaslat mi jméno utajované firmy s řádnou fakturou.
|
Tweet |
Obecně platí, že jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Týká-li se omyl vedlejší okolnosti, kterou ani strany neprohlásily za rozhodující, je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu. Bylo-li právně jednáno v omylu vyvolaném lstí, je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu, je nutné podat reklamaci.
Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Dle § 16 zákona o ochraně spotřebitele platí, že na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu ve smyslu § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.