Společnost


STYLMAN TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80224Nevrácení peněz za vrácené šaty obj. 64171

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2025, včera

Tereza Průšová

Znění stížnosti

objednala jsem si společenské šaty v hodnotě 9.561,-- Kč, které jsem vrátila v řádném termínu, s přepravcem PPL, který eviduje, že zásilku řádně společnost ewomen.cz - Stylman Trade s.r.o. převzala zpět. Kč mi nebyli vráceny do dnešního dne. Objednávka byla uskutečněna 25,9,2024. zásilka byla zpět doručena a převzata společností 18.10.2024 a 4.11.2024 jsem psala první e-mail s žádostí o řešení mé objednávky. Telefonní číslo nikdo nezvedá, na e-maily nikdo nereaguje, neodpovídá. Emaily odeslány - urgence o vrácení částky - 4.11.2024, 6.11.2024, 12.11.2024, 25.11.2024, 5.12.2024, 18.12.2024, a 7.1.2025 mi přišel e-mail s nabídkou zboží z adresy ewomwn.cz, na kterou jsem dala odpovědět - žádost - zdvořilá a slušná o vrácení částky za objednávku číslo.... telefonní číslo, stále nikdo nezvedá.
objednávka byla provedena na e-shopu ewomen.cz, výběr šatů, vložení do košíku a doprava, platba na dobírku.


Produkt

Šaty Daisy světle růžové - Kód: P06476-2, Šaty Beatrice růžové - Kód: P06141-7, Šaty Lima béžové - Kód: P03366-54, Šaty Bianca světle růžové - Kód: P06234-7


Požadované řešení

velmi zdvořile prosím o vrácení částky za vrácené zboží v celkové výši 9.571,-- Kč, je to prosím pěkně pro mě opravdu moc a moc peněz, které mi chybí. Věřte, že na Vašem e-shopu jsme neobjednávali poprvé, buď jedna dcera nebo neteř... prosím jak mohu postupovat, aby má objednávka, která byla řádně objednána, řádně uhrazena na dobírku a řádně vrácena na vlastní náklady mi byla prosím pěkně řádně vrácena. opravdu je pro mě částka, velmi zásadní, proto tolika e-mailu a žádostí o vrácení částky.
děkuji za pochopení, děkuji za vrácení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2025 08:51, před 16 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti STYLMAN TRADE s.r.o., Ostravská 594/4, 737 01 Český Těšín. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.