Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.8. jsem si na internetových stránkách www.hpbaby.cz objednala jídelní židličku. Dne 3.9. mi byla židlička dodána. Většina dílů židličky byla vadných, o čemž jsem okamžitě informovala obchod, aby mi poslal nové díly.Obchod reagoval, že může vyreklamovat pouze celou židli, proto jsem se rozhodla raději odstoupit od smlouvy. 7.9. jsem proto informovala obchod, že odstupuji od smlouvy a 10.9. již obchod převzal nepoškozené zboží v originální krabici včetně odstoupení od smlouvy. 24.9. jsem urgovala vyjádření a bylo mi odpovězeno, že na vrácení peněz a posouzení odstoupení mají 30 dní. Dnes je to již 32.den a nemám žádnou odpověď ani peníze. Vše jsem již třikrát urgovala, bez reakce.
Jídelní židlička Jardrew olek wenge
Vrácení peněz a zaslání vyjádření.
|
Tweet |
Jelikož byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel má ale právo posečkat do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Bylo-li odstoupeno od smlouvy, má prodávající tedy povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitelka by měla v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, nejlépe písemně a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.